ارتقا ۱۰ درصدی ضریب حفاظت از جنگلها به‌صورت سالیانه

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۵


ارتقا ۱۰ درصدی ضریب حفاظت از جنگلها به‌صورت سالیانه

ارتقا ۱۰ درصدی ضریب حفاظت از جنگلها بهصورت سالیانه

 164327422

   نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز (چهارشنبه، 8 دیماه) مجلس شورای اسلامی با ماده 49 لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با 104 رأی موافق، 47 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در جریان رسیدگی به این ماده با پیشنهاد برگشت به لایحه دولت موردبررسی قرار گرفت و محمدباقر نوبخت در دفاع از این پیشنهاد عنوان کرد: تفاوت اساسی بین ماده 49 گزارش کمیسیون تلفیق از برنامه ششم و ماده 12 مربوط به لایحه دولت وجود ندارد.

وی ادامه داد: این ماده به دو بخش منابع و مصارف تقسیم‌شده است که در بخش منابع توضیح داده شد که می‌توان از محل افزایش قیمت آب و حاملهای انرژی مطابق قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش درآمد داشت.

سخنگوی دولت گفت: در بخش مصارف نیز آن‌چه که در لایحه دولت و گزارش کمیسیون آمده است تفاوت آن‌چنانی وجود ندارد و عیناً همان موارد تکرار شده است.

نوبخت تأکید کرد: تنها یک موضوع در گزارش کمیسیون تلفیق وجود دارد که از دولت خواسته‌شده جدولی از منابع و مصارف آماده و ارائه کند که این کار را می‌توانیم در بودجه سنواتی انجام دهیم.

براین اساس نمایندگان با برگشت به لایحه دولت به شرح ذیل موافقت کردند.

به‌منظور ارتقا عدالت اجتماعی، افزایش بهره‌وری در مصرف آب و انرژی و هدفمند کردن یارانه‌ها در جهت افزایش تولید و توسعه نقش مردم در اقتصاد به دولت اجازه داده می‌شود که قیمت آب و حاملهای انرژی و سایر کالاهای و خدمات یارانه‌ای را با رعایت ملاحظات اجتماعی و اقتصادی و حفظ مزیت نسبی و رقابتی برای صنایع و تولیدات، به‌تدریج تا پایان سال ۱۳۹۹ با رعایت مفاد مواد ۱، ۲ و ۳ قانون هدفمندی کردن یارانه‌ها اصلاح و از منابع حاصل به‌صورت هدفمند برای افزایش تولید، اشتغال، حمایت از صادرات غیرنفتی، بهره‌وری، کاهش شدت انرژی، کاهش آلودگی هوا و ارتقای شاخصهای عدالت اجتماعی و حمایتهای اجتماعی از خانوارهای نیازمند و تأمین هزینه‌های جاری و سرمایه‌گذاری شرکتهای ذی‌ربط در چارچوب بودجه‌های سالانه اقدام لازم را به عمل آورد. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *