احتساب فاصله خدمت میان فارغ‌التحصیلی تا اشتغال موضوع قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، در سال ۱۳۶۹درمورد دبیران فارغ‌التحصیل بعد از آن قانون قابلیت اجرا دارد.

دسته: آراء وحدت رويه ديوان عدالت اداري
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳


احتساب فاصله خدمت میان فارغ‌التحصیلی تا اشتغال موضوع قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، در سال ۱۳۶۹درمورد دبیران فارغ‌التحصیل بعد از آن قانون قابلیت اجرا دارد.

رأی شماره۷۳۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، موضوع احتساب مدت فاصله خدمتی به عنوان سابقه تا زمان اشتغال فارغ‌التحصیلان متعهد به خدمت در آموزش و پرورش

تاریخ دادنامه: ۳۰/۱۰/۱۳۹۲ شماره دادنامه: ۷۳۹ کلاسه پرونده: ۹۲/۸۹۶

مرجع رسیدگی: هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

شاکی: خانم فرزانه نصرآزادانی

موضوع شکایت و خواسته: اعلام تعارض در آراء صادر شده از شعب دیوان عدالت اداری

رأی هیأت عمومی

اولاً: تعارض در آراء محرز است.

ثانیاً: نظر به این که قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، در سال ۱۳۶۹ به تصویب مقنن رسیده است و شکات پرونده‌های موضوع تعارض، پیش از تصویب قانون مذکور در رشته دبیری فارغ‌التحصیل شده‌اند ومشمول احکام قانون یاد شده نبوده‌اند، بنابراین اعمال این قانون و احتساب فاصله خدمتی میان فارغ‌التحصیلی تا اشتغال به عنوان سابقه خدمت دولتی در مورد آنان وجاهت قانونی ندارد و رأی شعبه چهارم دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه ۹۰۰۹۹۷۰۹۰۰۴۰۳۱۷۴ـ ۱۳/۱۰/۱۳۹۰ که با همین استدلال به رد شکایت صادر شده است، صحیح و موافق مقررات تشخیص می‌شود. این رأی به استناد بند ۲ ماده ۱۲ و ماده ۸۹ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲، برای شعب دیوان عدالت اداری و سایر مراجع اداری مربوط در مـوارد مشابه لازم‌الاتباع است.

 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری معاون قضایی دیوان عدالت اداری ـ علی مبشری


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۱
برچسب ها: