اجتماعی‌شدن مبارزه با موادمخدر کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد را در پی دارد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۵


اجتماعی‌شدن مبارزه با موادمخدر کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد را در پی دارد

اجتماعیشدن مبارزه با موادمخدر کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد را در پی دارد

 381397276

قائممقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: کاهش 25 درصدی اعتیاد نیازمند مردمیکردن مبارزه با موادمخدر است.

علی مؤیدی ‎در نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر و اقدام و عمل در سازمانهای مردم نهاد که صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای برگزار شد با اشاره به لزوم کاهش آسیبهای اجتماعی با تقدیر از همراهی سمنها در مبارزه و پیش‌گیری از اعتیاد اظهار داشت: با حضور پر رنگ و مؤثر سمنها حتماً شاهد اقدامات جدی و اثرگذار در کاهش اعتیاد در آینده خواهیم بود.

وی ادامه داد: مردمی‌کردن این مبارزه نیازمند ایجاد زیرساختهای علمی و فنی است و بهره‌گیری از توانمندیهای مردم نیازمند دانش تخصصی است.

مؤیدی گفت: گفتمان‌سازی قطعاً به نتیجه نخواهد رسید و برای کاهش تقاضای موادمخدر و اجتماعی‌شدن این مبارزه در سطح کلان، زیرساختهای لازم باید فراهم شود.

وی با اشاره به سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: بر اساس این سیاست ما موظف به کاهش 25 درصدی اعتیاد تا پایان برنامه ششم هستیم که دست‌یابی به این هدف نیازمند برنامه‌ریزی در تمام حوزه‌ها از جمله کاهش تقاضا و کاهش عرضه است. این مهم قطعاً بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نخواهد بود لذا تلاش خواهیم کرد با گفتمان‌سازی و بهره‌مندی از نظرات صاحب‌نظران، ضرورتهای این حوزه را تببین کنیم.

مؤیدی اضافه کرد: خوشبختانه رویکرد ستاد مبارزه با موادمخدر رویکردی اجتماعی است و در سالهای اخیر با اولویت قراردادن این بخش تلاش شده با استفاده از قابلیتهای این حوزه، گامهای مؤثری برداشته شود. مؤیدی در ادامه به برگزاری سه جلسه مقام معظم رهبری با رؤسای قوا در حوزه مبارزه با آسیبهای اجتماعی، حساسیت در این حوزه را افزایش داده است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما معتقدیم برای اثربخشی در این مبارزه، استفاده همه جانبه از توانمندیهای ارزشمند مردم است و امروز 2000 سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با اعتیاد در حال فعالیت هستند و این نشان قابلیت بالای این بخش است. قایم‌مقام دبیرکل مبارزه با موادمخدر گفت: در آخرین جلسه ستاد با رئیس‌جمهور ایشان نیز تأکید ویژه‌ای بر اجتماعی‌شدن این مبارزه داشتند و امیدواریم این همایش ملی بتواند راهی برای شکوفایی خلاقیتهای این سازمانهای مردم باز کند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *