ابراز نگرانی معاون دبیرکل خانه کارگر از وضعیت صندوقهای بیمه‌ای کشور

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳ بهمن ۱۳۹۵


ابراز نگرانی معاون دبیرکل خانه کارگر از وضعیت صندوقهای بیمه‌ای کشور

ابراز نگرانی معاون دبیرکل خانه کارگر از وضعیت صندوقهای بیمه‌ای کشور

 

596434345

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور نسبت به وضعیت صندوقهای بیمه در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: این صندوقها در صورت تداوم این وضعیت و بی‌تفاوتی به آن ممکن است به پاشنه آشیل جامعه تبدیل شوند.

حسن صادقی در جمع فعالان کارگری و کمیته‌های بیمه درمانی این تشکل در سمنان اظهار کرد: نگرانی ما از این وضعیت تنها محدود به تأمین اجتماعی نیست و ممکن است مشکلات بیشتری برای کشور به جود بیاورد.

وی با بیان این‌که صندوق تأمین اجتماعی به دلیل کثرت بیمه‌شدگان یک سازمان چندوجهی است افزود: متأسفانه از دهه 80 و اوایل دهه 90 شاهد رویکردی غیرعلمی به تأمین اجتماعی بودیم و این رویکرد محدود به قوه مجریه نبوده بلکه قوه قضاییه و مقننه نیز رویکرد خوبی نسبت به این صندوق نداشتند.

این فعال کارگری با بیان این‌که مجلس با وضع قوانین بدون پشتوانه مالی، دستگاه قضا با عدم‌حمایت جدی و دستگاه اجرایی با عدم پایبندی به تعهدات خود در این وضعیت تأثیر گذاشتند، گفت: همین رویکردها سبب شد که صندوقها به وضعیت بحرانی فعلی نزدیک شوند.

وی با بیان این‌که ما مخالف بیمه همه گروههای اجتماعی یا زنان خانه‌دار و … نیستیم، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که این مسایل ربطی به تأمین اجتماعی ندارد و سازمان وظیفه‌ای در این قبال ندارد.

صادقی با بیان این‌که مجلس نباید وظایف حاکمیتی را به عهده تأمین اجتماعی بگذارد، افزود: چرا باید این وظایف را به عهده سازمانی بگذارند که خود در پرداخت مطالبات بازنشستگانش با مشکل روبه‌روست؟

این فعال کارگری بر لزوم تغییر نگاهها به صندوقها از جمله تأمین اجتماعی تأکید و بیان کرد: اگر مانع از دست‌اندازی به تأمین اجتماعی نشوند، این سازمان در سالهای آتی با بحران جدی روبه‌رو خواهد شد.

وی با بیان این‌که جامعه کارگری نه تنها مخالف همسان‌سازی نیست بلکه اجرای آن را ضروری می‌داند، گفت: حرف ما این است که اجرایی شدن این مهم نباید از محل صندوقی که متعلق به کارگران است انجام شود.

این فعال کارگری به تمجید از عملکرد نوربخش مدیرعامل تأمین اجتماعی پرداخت و اضافه کرد: اگر مدیریت، دلسوزی و تلاشهای ایشان نبود، وضعیت صندوق می‌توانست بدتر از وضعیت امروز آن باشد.

وی با بیان این‌که متأسفانه بسیاری از منابع کشور از طریق طرح هدفمندی یارانه‌ها به هدر رفت، خاطرنشان کرد: اگر آن منابع به سمت تولید و اشتغال سوق داده می‌شد مشکلات کشور در این بخش تا این حد نبود.

صادقی با اذعان به این‌که هیچ‌کسی نمی‌تواند یک نمونه در کشور به دست دهد که با اجرای طرح هدفمندی وضعیت معیشتی و اقتصادی یک خانواده متحول و یا بهبود جدی یافته باشد، به انتقاد از آن‌چه گداپروری می‌خواند پرداخت و تصریح کرد: متأسفانه با اجرای این طرح منابعی که می‌توانست به بهبود اقتصادی کشور کمک کند، این‌گونه به هدر رفت.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور با بیان این‌که طرح تحول نظام سلامت نیز با مشکلات جدی روبه‌روست، ابراز عقیده کرد: این طرح هم همچون طرح هدفمندی و یا مسکن مهر در مسیری حرکت می‌کند که بعید است به بهبود وضعیت در آینده ختم شود.

وی با تأکید بر این‌که جامعه کارگری با بسیاری از این طرحها مخالفتی ندارد خاطرنشان کرد: صندوقها و علی‌الخصوص تأمین اجتماعی با تداوم این رویکردها با مشکلات جدی روبه‌رو خواهند شد و به دلیل تعدد و کثرت بیمه‌شده‌ها در این سازمان ممکن است مشکلاتی جدی برای جامعه و نظام مقدس اسلامی که جامعه کارگری برای تداوم آن جانهای بسیاری داده ایجاد شود. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *