آغاز به کار کمیته حقوق شهروندی سازمان حفاظت محیط‌زیست

دسته: حقوق محیط زیست
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵


آغاز به کار کمیته حقوق شهروندی سازمان حفاظت محیط‌زیست

آغاز به کار کمیته حقوق شهروندی سازمان حفاظت محیط‌زیست

به‌منظور اجرایی شدن تفاهم‌نامه منعقده میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت دادگستری که 16 خردادماه سال جاری به امضاء معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزیر دادگستری رسید، کمیته حقوق شهروندی سازمان حفاظت محیط‌زیست آغاز به کارکرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، این کمیته با استناد به ماده 2 تفاهم‌نامه مذکور در تاریخ 15 تیرماه با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری، احمدعلی محسن زاده مشاور وزیر دادگستری و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت دادگستری، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست تشکیل جلسه داد.
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با شرح ضرورت توجه به حقوق بشر در سطح کلان کشوری به‌ویژه در سطح دستگاهها ی اجرایی، بر لزوم تعامل دستگاهها در چارچوب تفاهم‌نامه‌ها تأکید کرد.

محمود عباسی حرکت در مسیر توسعه پایدار به‌منظور تحقق حق بر توسعه از زیرمجموعه‌های نسل سوم حقوق بشر را یکی از موارد مورد تأکید معاونت حقوق بشر دانست و افزود: این حق ارتباط تنگاتنگی با مسایل زیست‌محیطی دارد زیرا یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه پایدار، توسعه به‌شرط حفظ محیط‌زیست است و ازاین‌رو سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌تواند نقشی مهم در اجرایی شدن آن داشته باشد.
به گفته وی، تشکیل کمیته حقوق شهروندی با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط‌زیست، وزارت دادگستری و کانون وکلا اقدامی در راستای تحقق همین موضوع باهدف تعیین خط‌‌مشی، برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای حقوق شهروندی است.
محمد مجابی معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست بابیان اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست از سال 1392 به جد پیگیری موضوع حقوق شهروندی و تحقق آن بوده، اظهار کرد: به همین منظور و برای کسب نظرات اساتید این حوزه، جلساتی به میزبانی این سازمان برگزار شد.
معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست با ابراز خرسندی از بستر و فضای مناسب ایجادشده توسط وزارت دادگستری به‌منظور ساماندهی و پیشبرد موضوع حقوق بشر، گفت: این سازمان از هیچ همکاری دریغ نخواهد کرد.
اعضای این کمیته قرار است با تشکیل جلسات ماهانه به میزبانی سازمان حفاظت محیط‌زیست و با حضور نمایندگان دو دستگاه، نسبت به جمع‌آوری تمام منابع و اسناد ملی و بین‌المللی در خصوص ‘حقوق شهروندی و محیط‌زیست’، تشویق سازمانها ی مردم‌نهاد برای تولید محتوا جهت شرکت در جشنواره حقوق شهروندی هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و تدوین کدهای اخلاق زیست‌محیطی اقدام کند.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *