آشنایی با آیین دادرسی کیفری (جلد اول و دوم)

دسته: معرفی کتاب
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵


آشنایی با آیین دادرسی کیفری (جلد اول و دوم)

آشنایی با آیین دادرسی کیفری (جلد اول و دوم)

 

289725333

نویسنده: دکتر مرتضی ناجی زواره

ناشر: خرسندی

سال انتشار: 1395

قیمت جلد اول: 36000 تومان

قیمت جلد دوم: 14000 تومان

کتاب (آشنایی با دادرسی کیفری) توسط دکتر مرتضی ناجی زواره عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در دو جلد و مطابق شرح درس و رئوس مطالب تعیین‌شده توسط وزارت علوم برای دروس آیین دادرسی کیفری یک و دو تألیف شده است. چون ازیک‌طرف مطالب به‌طور عمیق و با استدلال و تحلیل مواد مرتبط با این درس،‌ جمعاً هفتصد صفحه به رشته تحریر درآمده و از طرف دیگر کاملاً مطابق قانون جدید و منطبق با آخرین اصلاحات تقنینی (مصوب 1394/3/24) نگارش یافته سراسر حاوی مطالب ناگفته یا کمتر گفته‌شده است.

 لذا اثر مزبور برای آموزش و یادگیری دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی و دست‌اندرکاران عرصه علم و عمل،‌ قابل‌استفاده است. در جلد اول کتاب از دعاوی ناشی از جرم و عمدتاً‌ دعوای عمومی ناشی از جرم و تعقیب آن، اصول دادرسی منصفانه، مقامات دادسرا و تعامل یا تقابل آنها با یکدیگر و قضات دادگاهها، حقوق دفاعی متهم و شاکی در ابعاد مختلف مرحله تحقیقات مقدماتی و قرارهای موضوع آن تشکیل یافته است. در جلد دوم کتاب به تشکیلات و صلاحیت و سازمان دادگاههای کیفری،‌ رسیدگی و صدور حکم و انواع اعتراض نسبت به آرای دادگاهها پرداخته‌شده است.

ویژگی برجسته این اثر آن است که نگارنه از طرح نقطه نظرات حقوقی خود با اتکا به مواد قانون و تحلیل آنها و استدلال حقوقی بیم نداشته و این امر به مباحث دیرینه دادرسی نیز تازگی بخشیده و خواننده را با دیدگاههای جدیدی مواجه ساخته و وی را به تأمل یا بازنگری در یافته‌های سابق خود وامی‌دارد و یا حداقل خواننده به وجود دیدگاههای مخالف یا متفاوت پی خواهد برد. نگارنده حتی‌الامکان سعی نموده مواد قانون را با استدلال و تحلیلهای حقوقی مختلف به بحث گذاشته و با ذکر ارتباط آنها با یکدیگر، قدرت تجزیه‌وتحلیل و درک حقوقی خواننده را تقویت نموده یا ارتقا بخشد. کمتر بحثی است که خالی از تحلیل حقوقی باشد.

حجم اثر مزبور و قابلیت تدریس آن در مقاطع مختلف دانشگاهی نیز ناشی از همین خصوصیت اثر است. برای رعایت حال و سلیقه خواننده، از طرح مباحث تاریخی یا قوانین سابق یا پرداختن به مباحث تطبیقی یا حقوق سایر کشورها پرهیز شده است. صرف مطالعه پیشگفتار و مقدمه اثر، خواننده را با ماهیت و محتوای اثر،‌ و دیدگاه متفاوت نگارنده نسبت به فرایند دادرسی آشنا می‌سازد. مطالبه این اثر به همه علاقه‌مندان توصیه می‌شود.

منبع: سایت انتشارات خرسندی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *