۷۹ خوابگاه دانشجویی غیردولتی تعطیل شد


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۵


۷۹ خوابگاه دانشجویی غیردولتی تعطیل شد


۷۹ خوابگاه دانشجویی غیردولتی تعطیل شد

رئیس هیأت مدیره خوابگاه داران غیردولتی کشور با تشریح آخرین آمار از وضعیت خوابگاه‌های غیردولتی اعلام کرد: ۷۹ خوابگاه غیردولتی تعطیل شد.
علیرضا شوکتی با اشاره به آخرین آمار از وضعیت خوابگاه‌های غیردولتی گفت: در حال حاضر ۷۹ خوابگاه تعطیل شدند، ۳ خوابگاه در راهروی دادگاهها به سر می‌برند، ۴ مورد ورشکسته شدند و ۶۱ مورد از کار خوابگاه داری انصراف دادند.
وی با اشاره به عوامل تعطیلی خوابگاه‌های غیردولتی افزود:
از دلایل مهم تعطیلی خوابگاه‌های خصوصی می‌توان به بالا رفتن هزینه‌های انرژی شامل آب و برق و گاز و …، افزایش سرسام‌آور عوارض و مالیات، راه‌اندازی خوابگاه‌های خودگردان توسط برخی دانشگاه‌ها از طریق کارکنان خود و عدم همکاری برخی دانشگاه‌ها با خوابگاه داران غیردولتی اشاره کرد.
رئیس هیأت مدیره خوابگاه داران غیردولتی بابیان اینکه در حال حاضر ۲۰۶ خوابگاه غیردولتی در سراسر کشور فعالند و ۵ مورد هم در شرف تأسیس هستند، افزود: این در حالی است که ظرفیت خوابگاه‌های فعال دخترانه که قبلاً دارای مجوز بودند، ۱۵ هزار و ۱۸۶ مورد و همچنین ظرفیت خوابگاه‌های فعال پسرانه ۳ هزار و ۴۵ مورد بود.
شوکتی یادآور شد: ۱۳ مورد از خوابگاه‌هایی که در شرف تأسیس بودند به دلیل عدم‌حمایت دانشگاهها نتوانستند برای راه‌اندازی خوابگاههای خود از وام کم‌بهره بانک‌ها استفاده کنند.
وی ادامه داد: متأسفانه صندوق رفاه عملاً فقط از شورای نظارت بر خوابگاههای غیردولتی حمایت می‌کند، شورایی که قرار بود متولی و حامی خوابگاه داران و دانشجویان باشد اما این اقدامات علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین برای دانشجویان و خوابگاه داران، باعث دلسردی بخش خصوصی نیز شده است.
این در حالی است که بخش خصوصی چندین میلیارد به دولت درزمینه امور رفاهی دانشجویان در قالب خدمات اسکان دانشجویان کمک کرده است. شوکتی با اشاره به ادامه فعالیت تعاونی خوابگاه داران غیردولتی گفت: تعاونی با جدیت و مثل گذشته به فعالیت خود ادامه داده و هر جا که در حق دانشجو و خوابگاه دار کم‌لطفی صورت گیرد، ورود می‌کند.
منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *