یک پیشنهاد و چند اما

دسته: طنز حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
شنبه - ۴ دی ۱۳۹۵


یک پیشنهاد و چند اما

واگویههای یک شخص متفرقه

یک پیشنهاد و چند اما

محمدرضا محمدی جرقویه ای

 

شخص متفرقه اول (نویسنده): پیشنهاد خوبی است هرچند هدفی که برای آن قانون وضع می‌شود تحقق نیابد ولی خواص اجتماعی دیگری خواهد داشت که ارزش امتحان کردن دارد!

شخص متفرقه دوم: کدام پیشنهاد؟

شخص متفرقه اول (نویسنده): روزنامه اطلاعات اخیراً پیشنهاد داده که:

راه واقعی و عملی حل مشکل ترافیک و به‌تبع آن آلودگی هوای تهران نه اجرای طرح زوج و فرد است و نه گسترش اتوبانها و بزرگراهها. تنها راه ‌اخذ عوارض از خودروهای تک‌سرنشین و هزینه کرد آن در طرحهای مهمی مانند مقابله با آلودگی هوا و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و گسترش حمل‌ونقل همگانی و …‌ است.

شخص متفرقه دوم: این‌که پیشنهاد خوبی است و اتفاقاً هدفی که برای آن بخواهد این قانون وضع شود، جامه عمل به خود خواهد گرفت. تو چرا فکر می‌کنی که هدف اصلی محقق نمی‌شود؟

شخص متفرقه اول (نویسنده): چون معمولاً در کشور ما وقتی قانونی برای هدف خاصی و مثلاً جلوگیری از استمرار وضعیتی خاص وضع می‌شود، ظاهر قانون رعایت می‌شود ولی با استفاده از راههای دیگری که هنوز به عقل قانون‌گذار نرسیده، به آن هدف ممنوع دست یازیده
می‌شود!

شخص متفرقه دوم: که این‌طور؟! حال اجرای پیشنهاد فوق چه فواید دیگری دارد؟

شخص متفرقه اول (نویسنده): باعث ازدیاد ازدواج و پس‌ازآن افزایش موالید وهم چنین اشتغال خواهد شد!

شخص متفرقه دوم: اوووووه چگونه به این‌همه نتیجه رسیدی؟

شخص متفرقه اول (نویسنده): ببین اگر طرح ممنوعیت تردد خودروهای تک‌سرنشین اجرا شود، عده‌ای با اخذ وجه بدون قصد و هدف سوار خودرو شما می‌شوند و خودرو را چندسرنشین خواهند نمود و عملاً اشتغال ایجاد خواهد شد بعضی از رانندگان هم که نمی‌خواهند به این افراد پول بدهند و با توجه به جواز تعدد زوجات تا ۴ همسر، عملاً این ظرفیت قانونی مغفول مانده، احیاء خواهد شد و علاوه بر ایجاد دوستی و مودت بین هووها به لحاظ لزوم کنار هم‌نشینی اجبار، جمعیت کشور هم افزایش خواهد یافت! تنها عیب آن این است که به دلیل لزوم مراجعه به خواستگاری و خرید عقد و زایشگاه و …. احتمالاً هوا کمی آلوده‌تر خواهد شد! وگرنه پیشنهاد هیچ حرفی ندارد، من کاملاً موافقم!


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *