کاهش آسیب‌های اجتماعی در گروی همکاری همه دستگاه‌هاست

دسته: آخرین مطالب , رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶


کاهش آسیب‌های اجتماعی در گروی همکاری همه دستگاه‌هاست

محمد باقر الفت در نخستین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جرم و آسیب‌های اجتماعی می‌توانند علت و معلوم هم باشند، اظهارکرد: انسان در برقراری ارتباط با همنوع ممکن است که دچار انحراف از ارزش‌ها شود .

الفت با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در کشور از زمان حمله مغول به کشور شتاب گرفته است، افزود: قوه‌قضاییه به تنهایی نمی‌تواند در زمینه آسیب‌های اجتماعی کارهای تاثیرگذار انجام دهد .

وی بیان کرد: پدیده جرم تاثیر مستقیمی در وقوع آسیب‌های اجتماعی دارد و آسیب‌های اجتماعی هم اثر مستقیمی در ارتکاب رفتارهای مجرمانه دارد .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه اضافه‌کرد: ایجاد حساسیت در بین مدیران کشور در زمینه آسیب‌های اجتماعی نخستین گام برای کاهش این آسیب‌هاست که این کار از پنج سال پیش آغاز شده است . در ادامه یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل استان اردبیل، گفت: آسیب‌های اجتماعی اموری هستند که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زنند و هنجارهای جامعه را مخدوش می‌کنند .

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته از آسیب‌های اجتماعی غفلت شده است، ادامه داد: همین غفلت باعث شده که امروز آسیب‌های اجتماعی عمیق، وسیع و شایع شده باشد .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل اضافه کرد: نخستین قدم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اصلاح سیستم اقتصادی کشور و جذب سرمایه‌گذار است؛ چراکه اقتصاد با آسیب ‌ های اجتماعی ارتباط مستقیمی دارد و استان اردبیل در زمینه جذب سرمایه‌گذار بسیار عقب مانده است . وی تصریح کرد: اصلاح سیستم آموزشی کشور، نقش خانواده، استفاده از نهادهای مدنی، نقش رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیما و نقش نهادهای مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی انکار ناپذیر است .

منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *