پایان کار دو تابعیتیها و دو شغله‌ها

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۵


پایان کار دو تابعیتیها و دو شغله‌ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد

  پایان کار دو تابعیتیها و دو شغلهها

 

 

ناصر سراج در آیین معارفه مدیرکل بازرسی استان بوشهر اظهار کرد: دو روز گذشته با ارائه گزارشی در ارتباط با تابعیتهای مضاعف برای قوای سه‌گانه، مرخص شدن این افراد را از دستگاههای اجرایی خواستار شدم؛ بیشتر افراد متهم و مجرم که از کشور فرار کردند، دارای تابعیت مضاعف بودند. وی ادامه داد: این افراد خیالشان از بابت خانواده که در کشور دیگری مستقر هستند، راحت است به همین دلیل وقتی فساد می‌کنند یک‌روزه اقدام به فرار کرده و ردگیری و برگشت آنها به کشور مشکل است. رییس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: البته اقدامهای خوبی دراین زمینه انجام‌شده تا کسانی که اموال کشور را به یغما برده‌اند به کشور بازگردانده شوند.

به گزارش ایرنا، سراج، به سفر 2 ماه گذشته خود به کشور ارمنستان اشاره کرد و ادامه داد: دراین سفر قرار شد 8 نفر از محکومان ایرانی زندانی دراین کشور تحویل مرزبانی جمهوری اسلامی شوند که تلاش می‌شود زمینه بازگشت کسانی که در کشورهای دیگر زندانی هستند یا تابعیت مضاعف دارند یا منجر به فسادی در کشور شده‌اند، به کشور فراهم شود.وی اظهار کرد: مشکلات افرادی که در کشورهای دیگر زندانی می‌شوند، بسیار سخت‌تر از زندانهای کشورشان است به همین دلیل برای بازگشت متهمان موجود در زندانهای کشورهای دیگر تلاش می‌شود.

آخرین وضعیت رسیدگی به دو شغلهها

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با نیروهای دوشغله در دستگاههای اجرایی بیان کرد: به‌تازگی سه نامه به روسای قوا در مورد دو شغله‌ها مبنی بر ترک کار این افراد از سوی این سازمان ارسال شد که مورد استقبال قرار گرفت. سراج افزود: بر همین اساس در آینده هیچ دو شغله‌ای را در دستگاهها و سازمانها نخواهیم داشت. وی با اشاره به مشکل بیکاری در جامعه یادآور شد: با تبدیل دو شغله‌ها به یک شغله تعدادی شغل از این راه ایجاد می‌شود که می‌توان بخشی از مشکل بیکاری در جامعه را برطرف کرد. سراج درباره به‌کارگیری مجدد بازنشستگان، گفت: از مردادماه امسال به‌کارگیری مجدد بازنشستگان در دستگاههای اجرایی ممنوع شد. وی افزود: حتی ماده 41 قانون که دولت می‌تواند بر اساس تقاضای وزارتخانه‌ها و سازمانها مجوز به‌کارگیری تعدادی افراد بازنشسته را ارائه دهد نیز از دولت گرفته شد؛ تنها استثنای موجود دراین زمینه این است که فرد مقام داشته باشد، جانباز و آزاده باشد، در غیر این صورت کسی حق ندارد از نیروی بازنشسته در سازمانها و دستگاهها استفاده کند. سراج با اشاره به استقبال وزارتخانه‌ها از این طرح، گفت: بر همین ‌اساس بازنشسته‌های شاغل در دستگاهها به‌تدریج از اداره‌ها مرخص می‌شوند. وی درباره فیشهای‌ نجومی، گفت: نخستین حقوقهای نجومی در بیمه و یکی از بانکها که نیمه‌خصوصی است، کشف شده است. سراج در مورد فیش حقوقی نجومی بانک یادشده افزود: بر اساس گزارش دریافتی دراین زمینه، مشخص‌شده در اسفند سال گذشته دو هزار و 340 میلیون ریال به‌حساب ایشان واریزشده که با پیگیری ادعا کردند که این دریافتی مربوط به معوقات است. تلاش می‌شود گزارش نهایی این پرونده تا چند روز دیگر به دادسرا ارسال شود.

منبع: روزنامه حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *