ولایتی: دانشگاه آزاد از آثار ماندگار مرحوم آیت‌الله هاشمی است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲ اسفند ۱۳۹۵


ولایتی: دانشگاه آزاد از آثار ماندگار مرحوم آیت‌الله هاشمی است

ولایتی: دانشگاه آزاد از آثار ماندگار مرحوم آیتالله هاشمی است

 

521168524

علیاکبر ولایتی، دانشگاه آزاد اسلامی را یک سرمایه ملی دانست و افزود: اشتیاق مردم ایران به علمآموزی و تحصیلات در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاست و مسؤولان در مقابل این اشتیاق وظیفه سنگینی دارند.

وی اظهار کرد: این اشتیاق یک سرمایه بزرگ ملی است که در کمتر کشوری وجود دارد و مردم ما حاضرند به هر قیمتی هزینه تحصیل فرزند خود را پرداخت کنند و این ظرفیت فوق‌العاده کشور باید برای سازندگی مورداستفاده قرار گیرد.

رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه باید به‌جایی برسد که به لحاظ علمی و کیفی انتخاب اول جوانان ایرانی باشد و هدف راهبردی ما باید این باشد که اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی حتی از اعتبار دانشگاههای دولتی هم بالاتر برود.

ولایتی ادامه داد: دانشگاه آزاد در هر کجا که تأسیس‌شده باعث یک تحول اساسی، آبادانی و پیشرفت اجتماعی در نقاط مختلف کشور شده و با این دانشگاه، آموزش عالی تسهیل و فراگیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه‌های اصلی کشور ما معنویت و دین‌مداری است به همین دلیل باید مراقبت کنیم که این سرمایه در حوزه فرهنگی حفظ‌شده و در دانشگاه آزاد اسلامی توسعه یابد.

وی با اشاره به این‌که باید رشته‌هایی توسعه یابد که هم‌زمان آینده فرد و جامعه را تأمین کند، گفت: باید به‌سوی تأسیس مدارس و مؤسسات حرفه‌ای برویم. تاکنون نه در آموزش عالی و نه در آموزش‌وپرورش کشور توفیق چندانی در این زمینه نداشته‌ایم و دانشگاه آزاد اسلامی به‌راحتی می‌تواند در این زمینه کمک کند تا نیاز کشور برای توسعه و نیاز افراد برای معیشت برآورده شود.

به گفته رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، تقریباً همه مردم ایران با واسطه یا بی‌واسطه با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط هستند و این سرمایه عظیم بدون ایجاد بار برای بودجه عمومی کشور و توسط مردم ایجاد شده است.

وی با تقدیر از توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید تحصیلات تکمیلی را توسعه داد و نیاز کشور را پاسخ داد و حتی اگر لازم بود باید از استادان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز برای این امر مهم استفاده کرد. منبع: ایرنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *