وظایف سازمان مدیریت پسماند

دسته: حقوق محیط زیست
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۵


وظایف سازمان مدیریت پسماند

وظایف سازمان مدیریت پسماند

 635169649

وظایف سازمان مدیریت پسماند که یکی از نهادهای حامی محیطزیست است، به شرح زیر است:

 برنامه‌ریزی در جهت ایجاد بسترهای فرهنگی و اجتماعی مناسب و موردنیاز در جامعه شهری تهران از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی جهت بالا بردن سطح دانش و آگاهی مردم و متصدیان، با استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی، تبلیغات محیطی، مشارکت عمومی شهروندان تهرانی و نهادهای مدنی تخصصی به‌ویژه شورایاریهای محلات در جهت تحقق اهداف سازمان.

 برنامه‌ریزی جهت نظافت و رفت‌وروب، شستشوی معابر، انهار، سطوح، مبلمان‌ و سایر اِلمانهای شهری و به‌طور کل پاکیزه سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی

 برنامه‌ریزی و نظارت بر کاهش تولید پسماند توسط تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان کالاهای مصرفی و مصرف‌کنندگان کالاها (کلیه تولیدکنندگان پسماند) در شهر تهران با استفاده از ظرفیتهای مشارکتهای عمومی مردم و همکاری نهادهای مدنی و دولتی ذی‌ربط.

 برنامه‌ریزی جهت تفکیک پسماند در مبدأ تولید به‌منظور ایجاد ارزش‌افزوده برای پسماند، بهبود کیفیت پسماند ورودی به طرحهای تولیدی کمپوست و بازگرداندن مواد و انرژی به چرخه تولید و طبیعت با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی.

 برنامه‌ریزی در جهت جمع‌آوری مطلوب و بهداشتی پسماند از مبادی تولید، حمل سریع و ایمن آن به مراکز پردازش و دفع با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی.

 برنامه‌ریزی جهت توسعه و بهبود فعالیت کارخانه‌های پردازش پسماند و تولید کمپوست با بهره‌گیری از دستاوردهای علمی و صنعتی داخل و خارج از کشور.

 بسترسازی، پشتیبانی و برنامه‌ریزی لازم برای جلب سرمایه و مشارکت بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری سازمان در فعالیتهای خدماتی، تجاری، پژوهشی، تولیدی، فنی و مهندسی ذی‌ربط به‌خصوص تولید کمپوست و تبدیل مواد.

 برنامه‌ریزی جهت استفاده از اراضی و اماکن موردنیاز در راستای تحقق اهداف موردنظر سازمان در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه با هماهنگی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران.

 هماهنگی و همکاری با نهادهای دولتی، قضایی و مدنی ذی‌ربط در جهت برنامه‌ریزی و مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی با ایجاد دستگاههای هماهنگ از مبدأ تولید و انتقال آن به مراکز پذیرش، جلوگیری از تخلیه پسماندهای مذکور در فضاهای عمومی و یا حاشیه‌ای شهر تهران و استحصال مواد و یا دفع پسماند با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی.

 برنامه‌ریزی جهت مدیریت در امر تأمین، تجهیز و راهبری ناوگان ماشین‌آلات تخصصی اعم از ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین و به‌روزرسانی آن متناسب با نیازهای جمعیتی شهری تهران در راستای تحقق مأموریتهای سازمان با تأکید بر نهایت استفاده ممکن از ظرفیتهای بخش خصوصی.

 اخذ اعتبارات و تسهیلات لازم از نظام بانک داخل و خارج از کشور و مؤسسات اعتباری با تأیید شهرداری تهران در قالب بودجه مصوب سالانه سازمان و در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه. سرمایه‌گذاری و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی در ارتباط با اهداف و فعالیتهای سازمان با هماهنگی کلیه مراجع مربوطه به‌ویژه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران.

 انجام پژوهشهای کاربردی، آموزش، اطلاع‌رسانی، تهیه آمار و اطلاعات موردنیاز، با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی در چارچوب اهداف، وظایف و اختیارات سازمان.

 انجام معاملات و انعقاد قراردادهای لازم در چارچوب اهداف و مأموریتهای سازمان با رعایت قوانین و مقررات موضوعه و آیین‌نامه مالی و معاملاتی مربوط. منبع: وب‌سایت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *