وزارت بهداشت و بنیاد شهید تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دسته: حقوق پزشکی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۶ مهر ۱۳۹۵


وزارت بهداشت و بنیاد شهید تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

وزارت بهداشت و بنیاد شهید تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

3

وزیر بهداشت و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، به‌منظور گسترش خدمات و ساخت مراکز توان‌بخشی در کشور، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند. گسترش همکاریهای بین بخشی توان‌بخشی، آموزشی و تحقیقاتی از طریق هم‌افزایی امکانات و ظرفیتهای موجود بنیاد شهید و وزارت بهداشت به‌منظور ارائه خدمات متنوع توان‌بخشی ازجمله خدمات سرپایی، بستری، درمانی و جامعه‌محور به اقشار مختلف جامعه با اولویت جانبازان و ایثارگران یکی از موضوعات این تفاهم‌نامه است.
از دیگر موضوعات تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری وزارت بهداشت با بنیاد شهید در صدور مجوزهای قانونی برای مراکز توان‌بخشی موسسه ایثار، استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت مراکز توان‌بخشی تحت پوشش موسسه ایثار وابسته به بنیاد شهید جهت عموم مردم با اولویت گروههای هدف بنیاد شهید، همکاری متقابل دانشگاههای علوم پزشکی کشور با بنیاد شهید استانها و موسسه ایثار به‌منظور ارائه خدمات تخصصی توان‌بخشی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی، ایجاد بخشهای تخصصی توان‌بخشی و آموزشی با استفاده از رویکردهای نوین خدمات توان‌بخشی با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی، همکاری در برگزاری سیمنارهای تخصصی ملی و استانی در حوزه توان‌بخشی با نگاه جامعه‌محور و محوریت جانبازان جنگ تحمیلی و توجه به ابعاد عمومی و مردمی آن اشاره کرد. بر اساس این تفاهم‌نامه به‌منظور پیگیری اقدامات اجرایی و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه تخصصی توان‌بخشی شورایی مرکب از افراد تام‌الاختیار ازجمله معاون درمان، آموزش، امور حقوقی، برنامه‌ریزی و مجلس وزارت بهداشت و مشاور وزیر بهداشت در امور توان‌بخشی و نیز معاون بهداشت و درمان و حقوقی و امور مجلس و رییس مرکز مطالعات و پژوهشهای بنیاد شهید، مدیرعامل و معاون توان‌بخشی موسسه فرهنگی ورزشی و توان‌بخشی ایثار وابسته به بنیاد شهید تشکیل می‌شود.
روسای دانشگاههای علوم پزشکی هر استان به‌عنوان عضو شورای استانی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار همان استان انتخاب می‌شوند و اعتبار این تفاهم‌نامه هم برای یک دوره سه‌ساله است و بر اساس میزان تحقق اهداف مشترک، قابل تمدید خواهد بود. این تفاهم‌نامه صبح امروز به امضای دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و حجت‌الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *