همواره شاهد اتفاقی مانند طلاق هستیم

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵


همواره شاهد اتفاقی مانند طلاق هستیم

رئیس سازمان زندانها:احساس وابستگی زندانی
 به خانواده‌ اش هنگام ورود به زندان کمتر می شود و

همواره شاهد اتفاقی مانند طلاق هستیم

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانها در رابطه با آمار زندانیان در حال تحصیل در زندانها اظهار کرد: 24 هزار زندانی در زندانها مشغول به تحصیل هستند، 40 درصد از زندانیان هنگام ورود به زندان مدرک تحصیلی سیکل دارند که با تشویق و درس خواندن به زندگی امیدوار می‌شوند.

وی گفت: احساس وابستگی زندانی به خانواده‌اش هنگام ورود به زندان کمتر می‌شود و همواره شاهد اتفاقی مانند طلاق هستیم که سازمان زندانها در این زمینه همواره تلاش می‌کند تا با اعطای مرخصی و ارتباط با خانواده این پیوستگی را منسجم کند و نگذارد زندانی نقش خود را در خانواده از دست ندهد. رئیس سازمان زندانها ادامه داد: افرادی که طولانی‌مدت در حبس بسر می‌برند، همواره نگران فروپاشی خانواده خود هستند.
جهانگیر افزود: 205 انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در سراسر کشور تشکیل‌شده است که غیردولتی و مردمی هستند. این انجمنها به خانواده‌های زندانیان کمک می‌کنند تا انسجام خانواده‌ها از بین نرود و ما همواره تلاش می‌کنیم با برنامه‌های آموزشی، تربیتی و مهارتهای زندگی به زندانیان، فضایی را فراهم کنیم که این اتفاق نیفتد.

وی همچنین گفت: بیش از 800 روحانی در زندانها فعالیت فرهنگی می‌کنند تا ازلحاظ ارزشی زندانی را بازسازی نمایند. جهانگیر در ادامه در خصوص اقدامات بهداشتی در زندانها نیز بیان کرد: در سه سال متوالی در سازمان ملل در کمیته‌های بهداشتی موردتقدیر قرار گرفتیم و موفقیتهای ما در این رابطه به‌عنوان الگوی زندانبانی به کشورهای دیگر عرضه‌شده است.

رئیس سازمان زندانها در خصوص کاهش بیماریهای واگیردار در زندان گفت: بیماریهای واگیردار در سال 83 بین 3 تا 4 درصد بود که ارسال 94 به زیر یک درصد رسیده است.
وی افزود: سازمان زندانها همواره بیماریابی، غربالگری و وضعیت جسمی زندانیان را کنترل می‌کند، تلفنهایی در زندانها به‌عنوان تلفن سلامت راه‌اندازی شده است که اگر زندانی از وضعیت جسمانی خود زندان را مطلع نکند سایر زندانیان از این طریق مسئولان زندان را در جریان قرار می‌دهند. جهانگیر گفت: عارضه‌یابی و غربالگری از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است؛ خوشبختانه مجموعه‌های دولتی در این رابطه ما را کمک می‌کنند اما انتظار کمکهای بیشتری داریم.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات خاطره‌نویسی در زندانها بیان کرد: این دوره از مسابقات از سال گذشته در زندانها آغاز که تاکنون 900 مورد خاطره‌نویسی به بخش فرهنگی ارسال‌شده است.
وی افزود: در این رابطه گنجینه‌ای را از خاطرات زندانیان جمع‌آوری کردیم که می‌تواند صدها فیلم سینمایی از واقعیتهای جامعه باشد.
منبع: میزا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *