هزینه‌های ویژه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵


هزینه‌های ویژه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

هزینه‌های ویژه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

228151111

درحالی‌که چندی قبل، مدیران دانشگاه آزاد از کاهش هزینه‌های دوره دکتری این دانشگاه خبر داده بودند به نظر می‌رسد آن‌چه در عمل اتفاق افتاده، متفاوت بوده و نه‌تنها مبلغی از هزینه دوره دکترا کاسته نشده بلکه این دوره با هزینه‌ای به‌مراتب بالاتر از سالهای گذشته برای دانشجویان دکتری تمام می‌شود.

به‌طور مثال دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در دانشکده مدیریت این دانشگاه در ورودیهای گذشته علی‌رغم برنامه درسی و پژوهشی یکسان نسبت به ورودیهای جدید باید مبلغی حدود 7 میلیون تومان فقط در مرحله رساله بیشتر پرداخت کنند به‌نحوی‌که فقط هزینه‌های رساله به حدود 40 میلیون تومان و مجموع کل دوره به حدود 70 میلیون تومان می‌رسد.

این مبلغ اضافی در حالی است که دانشگاه آزاد برای افزایش تقاضای ورود به دوره دکتری تعداد واحدهای الزامی این دوره را کاهش داده است اما از طریق عدم کاهش تعداد واحدهای رساله این کاهش هزینه را در ورودیهای دوره‌های قبل جبران کرده است.

نکته جالب‌تر این است که با این تصمیم دانشجویان ورودی سالهای گذشته که نسبت به دانشجویان ورودی‌ 93 به بعد و همین‌طور دانشجویان دیگر واحدهای این دانشگاه هزینه بیشتری پرداخت کنند.

به گفته دانشجویان این دانشکده تاکنون پیگیریهای مکرر دانشجویان با پاسخهای نامناسب مسؤولین این دانشکده و دانشگاه مواجه شده است.

انتظار می‌رود محیطهای دانشگاهی به‌خصوص دانشگاه علوم و تحقیقات که از مراکز علم پیشرو و برجسته کشور است ضمن افزایش نظارت خود بر عملکرد زیرمجموعه‌ها ازاین‌گونه رفتارهای نامناسب با اقشار علمی و آکادمیک جلوگیری کند. منبع: فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *