نخست‌وزیر اسپانیا به دادگاه احضار شد

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶


نخست‌وزیر اسپانیا به دادگاه احضار شد

نخستوزیر اسپانیا به دادگاه احضار شد

دادگاهی در مادرید، ماریانو راخوی را برای شهادت در دادگاه فساد بزرگ فراخواند. این اولین بار در تاریخ مدرن است که یک نخستوزیر اسپانیایی بهعنوان شاهد به دادگاه احضار میشود.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دادگاه موسوم به “گورتل” روی شبکه ارتشاء گسترده‌ای تمرکز دارد که ظاهراً اعضای سابق حزب “مردمی” ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا در آن دخیل هستند. این حزب به دلیل تکرار اتهاماتی درباره فساد ضعیف شده است.

راخوی ۶۲ ساله شخصاً متهم نیست و سمت او به‌عنوان رئیس حزب که از سال ۲۰۰۴ آن را در دست دارد، بدین معناست که او می‌تواند شهادتهای ارزشمندی بدهد. سخنگوی این دادگاه ملی که به پرونده‌های مهم فساد رسیدگی می‌کند، گفت: آنها او را به‌عنوان شاهد احضار کردند. هنوز هیچ تاریخی برای جلسه تعیین نشده است.

تاریخ‌نگار و مؤلف کتاب “اسپانیای فاسد:‌ تاریخ مختصری از فساد” گفت: راخوی اولین نخست‌وزیر موقت اسپانیا خواهد بود که به‌عنوان شاهد در دادگاه حاضر می‌شود.

یک منبع مطلع در دفتر راخوی نیز تأیید کرد که دولت همواره مشتاق به همکاری با مقامهای قضایی است و آن را یک روند عادی در یک دموکراسی می‌داند.

با این حال حزب مردمی راخوی گفته است گرچه به تصمیم دادگاه احترام می‌گذارد اما نمی‌تواند با آن موافقت کند. ظاهراً در این پرونده فساد، شرکتهایی به قانون‌گذاران و کارکنان مدنی سابق این حزب پولهایی در ازای انعقاد قراردادها پرداخت می‌کردند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *