مدیران مخاطبان مستقیم رعایت حقوق شهروندی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵


مدیران مخاطبان مستقیم رعایت حقوق شهروندی

وزیر دادگستری:

مدیران مخاطبان مستقیم رعایت حقوق شهروندی

مردم باید از دستگاه قضا و نیروی انتظامی،مهربانی ببینند

در اجرای قانون منصف و قاطع باشیم

 

 

پورمحمدی، اصلیترین سازمان مجری منشور حقوق شهروندی را سازمان تعزیرات حکومتی دانست و افزود: آنچه در حقوق شهروندی ازجمله دادرسی عادلانه و حقوق متهمین در درون دولت مطرح است، مخاطب مستقیم آن مدیران کل استانها هستند و مهمترین واحد اجرای حقوق شهروندی در مجموعه دستگاههای دولتی، سازمان تعزیرات است.

وزیر دادگستری با تأکید بر این‌که سازمان تعزیرات باید به‌صورت جدی و مستقیم عملیات نظارت بر اصناف، بازار و قیمتها را پیگیری کند، اظهار کرد: واحد حقوق شهروندی و اجرای آن در سازمان تعزیرات باید به‌صورت جدی و مستقیم انجام شود و بندهای منشور را باید یک‌به‌یک اجرایی کنیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود زیرا که با اجرای آن درنهایت حقوق مردم رعایت خواهد شد. وی با توجه به نزدیکی پایان سال ادامه داد: مردم توقعات بزرگی از ما دارند اما ‌باید به توقعات کوچکشان هم توجه کافی شود و برای آنها این توقعات کوچک نیز مهم است و اگر آن‌گونه که باید به نیازهای روزمره مردم توجه نکنیم آثار فرهنگی بسیار بدی بر جامعه خواهد داشت و تعزیرات حکومتی مسؤول است که در این زمینه با جدیت برخورد کند.

پورمحمدی با تأکید بر این‌که برخوردهای تعزیراتی باید با احترام همراه با اجرای منصفانه و قاطع قانون و رعایت کامل حقوق مردم باشد، گفت: مردم باید از دستگاه قضا، ‌نیروی انتظامی و محیطهای این‌چنینی مهربانی بینند و در تعزیرات باید سعی شود تا در برخورد با مردم در همه حال، برخورد نرم و با احترام و در اجرای قانون منصفانه و قاطع باشیم و مهم این است که می‌شود هم به مردم احترام گذاشت و هم قاطعانه حکم کرد.

پورمحمدی در ادامه افزود: باید به شرایط رئیس شعبه‌ها توجه کرد و آرامش نسبی آنها را مهیا کرد، زیرا که این افراد قرار است حکم صادرکننده و اگر دستگاه به فکر نیروهای خود باشد و به آنها احترام بگذارد آنها نیز به مردم احترام خواهند گذاشت.

 یگان حفاظتی و یگان اجرای احکام هرچه سریعتر راهاندازی میشود

وزیر دادگستری هم‌چنین در ادامه در رابطه با راه‌اندازی یگان حفاظتی و یگان اجرای احکام اظهار کرد: یگان حفاظتی کارهای زیادی باید انجام دهد از جمله حضور به‌عنوان مأمور مراقب تیم گشت باید هرچه سریع‌تر اقدام و راه‌اندازی شود. با راه‌اندازی این یگان، سازمان از ظرفیت خوب و قوی‌تری برخوردار می‌شود. وی با اشاره به فعالیت کوله بران اظهار داشت: یکی از مواردی که سازمان تعزیرات حکومتی را در استانهای مرزی درگیر می‌کند، فعالیت کوله بران است که غالباً به نام کوله بران و به کام قاچاقچیان مطرح می‌شود و باید به‌صورت کلی تدابیری در این زمینه اندیشیده شود و مسأله اشتغال و درآمد ساکنان مرزها تدبیر شود. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *