محدودیتهای اجتماعی ذکرشده در قانون سال 94 برای خریداران سربازی لغو شد

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵


محدودیتهای اجتماعی ذکرشده در قانون سال 94 برای خریداران سربازی لغو شد

محدودیتهای اجتماعی ذکرشده در قانون سال 94 برای خریداران سربازی لغو شد

 

 

 

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند محدودیتهای اجتماعی خریداران سربازی در سال ۹۴ از جمله محرومیت از نامزدی نمایندگی مجلس، عضویت شوراها و انتصاب در سمتهای مدیریتی لغو شود.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح روز سه‌شنبه، 10 اسفندماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96 با جزء الحاقی (2) بند (ب) تبصره 11 ماده واحده این لایحه با 99 رأی موافق، 56 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که بر اساس این مصوبه محدودیتهای اجتماعی مقرر در بودجه سال 94، برای مشمولان سربازی که در همان سال نسبت به خرید سربازی اقدام کردند، لغو شد.

لازم به ذکر است که نمایندگان برای رعایت عدالت میان مشمولانی که اقدام به خرید سربازی خود کردند اقدام به لغو و حذف مصوبه مجلس در قانون بودجه سال 94 کردند زیرا برخلاف قانون بودجه سال 94 که محدودیتهای اجتماعی را برای این افراد در نظر گرفته بود، در بودجه سال 95 چنین محدودیتها و محرومیتهایی لحاظ نشده بود.

در جزء الحاقی 2 بند (ب) این تبصره آمده است: محرومیتهای مندرج در بند (ط) تبصره (16) قانون بودجه سال 1394 کل کشور در مورد دارندگان کارت معافیت ناشی از اجرای حکم بند مذکور از ابتدای سال 1396 لغو می‌گردد.

همچنین بر اساس بند (ط) تبصره 16 قانون بودجه سال 94؛ به دولت اجازه داده می‌شود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند.

تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیتهای مشمولان مذکور به‌حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف 150128 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و تا سقف بیست‌وهفت هزار میلیارد (27.000.000.000.000) ریال در قالب ردیف 135-530000 به‌صورت مساوی به ردیفهای ذی‌ربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقت‌نامه مبادله با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هزینه می‌شود.

دارندگان کارت معافیت موضوع این بند از نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتصاب در سمتهای مدیریتی (سیاسی و اداری) دستگاههای موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری محروم می‌باشند. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *