عاقبت زنی‌ که در امارات مورد تجاوز قرار گرفت

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۵


عاقبت زنی‌ که در امارات مورد تجاوز قرار گرفت

عاقبت زنی که در امارات مورد تجاوز قرار گرفت

 733712842

یک گردشگر انگلیسی که پس از شکایت به پلیس امارات درباره تجاوز گروهی به وی به زندان محکوم شد از مصایب «کابوسگونه» خود صحبت کرده است.

گفته می‌شود این بانوی 25 ساله که برای گذراندن تعطیلات خود به امارات متحده عربی سفر کرده بود، ماه گذشته در یکی از هتلهای دبی توسط 2 مرد بریتانیایی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفت.

وقتی وی به یک پاسگاه پلیس مراجعه و شکایت کرد، دستگیر و به داشتن رابطه جنسی نامشروع متهم شد؛ جرمی که مجازات آن در این کشور عربی، حبس، شلاق و سنگسار‌‌کردن است.

طبق گزارشها‌ این دو مرد انگلیسی دستگیر شدند اما پس از آزاد ‌شدن با ‌قرار وثیقه، امارات را ترک کرده‌اند.

طبق اعلام گروه موسوم به «بازداشت در دبی» که در انگلیس مستقر است و برای کمک به قربانیان بی‌عدالتی در امارات فعالیت می‌کند، این بانوی انگلیسی به قید وثیقه آزاد شده و با یک خانواده بریتانیایی زندگی می‌کند اما گذرنامه وی مصادره شده و نمی‌تواند خاک امارات را ترک کند.

با ارایه دادخواست آنلاین خانواده قربانی برای تأمین هزینه‌های حقوقی دفاع از وی تاکنون حدود 25 هزار پوند جمع‌آوری‌شده است.

گروه بازداشت در دبی هفته جاری به گردشگران و مهاجران انگلیسی هشدار داد به علت وجود تعصبات «نژادپرستانه» علیه گردشگران غربی در امارات، موارد تجاوز جنسی در این کشور را گزارش نکنند.

مؤسس این گروه خیریه به «ایندیپندنت» گفت: «من اغلب در پاسخ به افرادی که تماس می‌گیرند و می‌پرسند که آیا باید یک جرم- تجاوز جنسی یا هر جنایت دیگری- را گزارش کنند یا نه می‎گویم مسلماً نه».

در سالهای اخیر چندین پرونده از شکایت مشابه بانوان نروژی، استرالیایی و انگلیسی مطرح‌شده که پس از ارایه گزارش سوءاستفاده جنسی از خود زندانی‌ شده‌اند. منبع: خبرآنلاین


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *