شهریه ثابت دانشجویان علم و فرهنگ افزایش ندارد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۱ شهریور ۱۳۹۵


شهریه ثابت دانشجویان علم و فرهنگ افزایش ندارد

شهریه ثابت دانشجویان علم و فرهنگ افزایش ندارد

11-%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c%d9%87-%d8%ab%d8%a7%d8%a8%d8%aa

معاون پشتیبانی دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به برخی ابهامات در مورد افزایش شهریه دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: مباحثی که در خصوص افزایش شهریه ثابت در بین دانشجویان مطرح‌شده کاملاً نادرست است.
دکتر علی حسنی بابیان اینکه شهریه دانشجویان از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر تشکیل می‌شود، توضیح داد: شهریه ثابت در طول سنوات مجاز دانشجو همواره ثابت بوده و بدون تغییر دریافت می‌شود، درصورتی‌که شهریه متغیر هرساله به استناد آیین‌نامه وزارت علوم و همچنین با نظر هیئت‌امنای دانشگاه مقداری افزایش می‌یابد.
وی با تاکید بر اینکه سنوات مجاز دانشجویان مقطع کارشناسی هشت نیمسال و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد چهار نیمسال است، افزود: شهریه ثابت در سنوات مجاز دانشجو، حتی یک ریال هم‌تغییر نمی‌کند ولی اگر دانشجو در مدت سنوات مجاز موفق به اتمام تحصیل نشود و از کمیسیون بررسی موارد خواص درخواست فرصت بیشتر کند، شهریه ثابت این دانشجو با ورودیهای جدید محاسبه خواهد شد. معاون پشتیبانی دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: شهریه در ابتدا به‌صورت معمول با احتساب اخذ 18 واحد درسی برآورد می‌شود و دانشجویان باید آن را در دو بخش پرداخت ‌کنند. بخش نخست در ابتدای نیمسال تحصیلی به‌عنوان علی‌الحساب دریافت می‌گردد و بخش دیگر پیش از آزمونهای پایان نیمسال پرداخت می‌شود. دکتر حسنی با تاکید بر اینکه مبلغی که در ابتدای نیم سال تحصیلی دریافت می‌شود، شهریه ثابت نیست، اظهار کرد: این مبلغ علی‌الحساب از کل شهریه است. ابهامی که برای تعدادی از دانشجویان ایجادشده، در پرداخت مبلغ علی‌الحساب بوده که این مبلغ بخشی از مجموعه شهریه ثابت و متغیر است. مشکل پرداخت شهریه همه دانشجویان با مراجعه به معاونت پشتیبانی برطرف شده است و دانشجویی نیست که به دلایل مالی امکان ثبت‌نام پیدا نکرده و یا به علت مشکل اقتصادی از امتحان بازمانده باشد. معاون پشتیبانی دانشگاه علم و فرهنگ بابیان اینکه این دانشگاه یک دانشگاه غیردولتی و متکی به شهریه دانشجویان است، توضیح داد: خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی و … ؛ که توسط این مجموعه به دانشجویان ارائه می‌گردد از شهریه دانشجویان پرداخت تأمین می‌شود، لذا باوجود مسائل مذکور، یکی از وظایف دانشجویان در دانشگاههایی که اداره آنها متکی بر شهریه دانشجویان است، پرداخت به‌موقع شهریه است تا دانشگاه بتواند با اتکا به آن خدمات متناسبی را به دانشجویان ارائه کند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر حسنی ادامه داد: بنابراین اگر دانشگاه تاکنون و طی این سالها در مورد مهلت پرداخت شهریه برای دانشجویان، بازه زمانی طولانی در نظر گرفته و حتی به دانشجویان بدهکار مالی اجازه حضور در آزمونهای پایان‌ترم نیز داده است باهدف مساعدت دانشگاه با دانشجویان بوده است. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *