شمار معترضان دولتی در کره جنوبی به رقمی بی‌سابقه رسید

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ آذر ۱۳۹۵


شمار معترضان دولتی در کره جنوبی به رقمی بی‌سابقه رسید

شمار معترضان دولتی در کره جنوبی به رقمی بیسابقه رسید

 319941020

در ادامه اعتراضات ضد دولتی اخیر در کره جنوبی، شمار شرکتکنندگان در تظاهرات ضد دولتی روز شنبه سئول در رقمی بیسابقه به یکمیلیون و 300 هزار نفر رسید.

در ادامه اعتراضات ضد دولتی 5 هفته گذشته علیه رئیس‌جمهور کره جنوبی، شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات مرکز سئول در رقمی بی‌سابقه از زمان آغاز این اعتراضات به یک‌میلیون و 300 هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام سازمان‌دهندگان این تظاهرات، طی چند روز گذشته بیش از یک‌میلیون نفر از شهروندان کره جنوبی به‌رغم سرمای شدید هوا و بارش برف، بار دیگر در اعتراض به «پارک گئون‌های» رئیس‌جمهوری کشورشان که گرفتار رسوایی بزرگی شده، روانه خیابانهای سئول شده و اعتراض وی را خواستار شدند. بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات فریادهای «پارک گئون-های را دستگیر کنید» و «رئیس‌جمهور را به زندان بیندازید» سر می‌دادند و صدای شعارهای آنها تا مقر ریاست جمهوری کاخ آبی که در فاصله یک و نیم کیلومتری تجمع قرار داشت، شنیده می‌شد. بنابر اعلام سازمان‌دهندگان این تظاهرات، حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در این تظاهرات که مهم‌ترین تظاهرات ضد دولتی در شهر سئول پایتخت کره‌جنوبی از زمان آغاز این اعتراضات از بیش از یک‌ماه پیش تاکنون بود، شرکت داشتند. این در حالی است که پلیس کره جنوبی که مانع از حرکت جمعیت تظاهرات‌کنندگان به سمت کاخ آبی شده بود، شمار آنها را حدود 260 هزار نفر یعنی رقم مشابه هفته‌های قبل اعلام کرده است. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات هم‌چنین اعلام کردند که تا زمان کناره‌گیری رئیس‌جمهور از قدرت اعتراضات خود را رها نکرده و به تظاهرات‌های خود ادامه خواهند داد. این تظاهراتهای ضد دولتی از حدود 5 هفته پیش به دنبال افشای نقش «چوی سون سیل» مشاور رئیس‌جمهور در امور دولتی، شکل گرفته است.

بنابر اعلام رسانه‌های کره‌جنوبی، چوی سون سیل که از دوستان نزدیک رئیس‌جمهور است، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده بود در بعضی انتصابات، مداخله و احتمالاً از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است. نشت اطلاعات محرمانه دولت کره جنوبی توسط خانم چوی سون سیل صورت گرفته که بدون داشتن سمت دولتی به کاخ ریاست‌جمهوری سئول (معروف به کاخ آبی) رفت و آمد داشته است. خانم چوی ضمن دسترسی به اسناد محرمانه در متن سخنرانیهای رئیس جمهور نیز اعمال نفوذ کرده است.

این تظاهرات که تظاهراتی‌بی‌سابقه در کره جنوبی نامیده شد در حالی برگزار شد که پارک گئون هه رئیس جمهوری کره جنوبی که به دلیل درز اطلاعات دولتی از سوی یکی از افراد نزدیک و مرتبط با وی و هم‌چنین مداخله وی در امور دولتی تحت فشار قرار دارد، چندی پیش با چشمانی اشک‌بار از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

منبع: آخرین خبر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *