سازمان ملل هر راهکاری برای حل منازعه فلسطین باید بر اصل دو کشوری مبتنی باشد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۵


سازمان ملل هر راهکاری برای حل منازعه فلسطین باید بر اصل دو کشوری مبتنی باشد

سازمان ملل هر راهکاری برای حل منازعه فلسطین باید بر اصل دو کشوری مبتنی باشد

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه ضمن دعوت از هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای ایجاد بستری مناسب جهت از سرگیری مذاکرات تاکید کرد هر راه‌حلی باید مبتنی بر اصل تشکیل دو کشور باشد.
نیکولای ملادینف، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل درروند صلح خاورمیانه در مصاحبه‌ای بار دیگر از دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خواست شرایط لازم برای ازسرگیری مذاکرات جهت پایان دادن به اشغالگری و حل نهایی تمامی مشکلات موجود را فراهم کنند.
ملادینف ادامه سیاست شهرک‌سازیهای رژیم صهیونیستی را بسیار نگران‌کننده خواند و گفت: طی چند روز گذشته شاهد اقدامات خشونت‌آمیز و حملات «تروریستی» در قدس و دیگر مناطق کرانه باختری بودیم. علاوه براین با افزایش نیروهای نظامی در غزه و مسدود بودن خروجیها شاهد وخامت شرایط انسانی نیز هستیم. هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل درروند صلح خاورمیانه با اشاره به اینکه دو طرف فلسطینی و اسرائیلی هنوز نمی‌توانند توافقنامه‌های جدیدی را در راستای افزایش ارائه خدماتی چون آب و برق به غزه و کرانه باختری به امضا برسانند، ابراز امیدواری کرد که دو طرف با ازسرگیری روند سیاسی اتفاق‌نظر پیدا کنند. وی با اشاره به اهمیت استمرار کمکهای بشردوستانه سازمان ملل به غزه و تلاش برای لغو محاصره آن اظهار داشت: جامعه جهانی در سال 2014 پرداخت مبالغی را برای بازسازی غزه وعده داد اما به کمتر از 50 درصد آنها عمل کرد.
ملادینف درباره مشکلات موجود درراه ایجاد صلح در منطقه گفت: مردم فلسطین و اسرائیل رویکردهای مختلفی دارند اما هر دو می‌گویند که یک‌چیز می‌خواهند و آن «زندگی عادی» است و اینکه فلسطینیها کشور مستقل خود را داشته باشند و اسرائیلیها نیز به ساخت شهرکهای خود ادامه دهند و همین مسأله دلیل استمرار درگیریهاست.
این مسؤول سازمان ملل تاکید کرد که به‌عنوان بخشی از جامعه جهانی نمی‌تواند راه‌حلی را تحمیل کند اما می‌تواند آن را تسهیل بخشد و هر راه‌حلی نیز باید مبتنی بر تشکیل دو کشور باشد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *