رژیم صهیونیستی همکاریهای خود با «یونسکو» را تعلیق کرد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۵


رژیم صهیونیستی همکاریهای خود با «یونسکو» را تعلیق کرد

به دنبال رأی اخیر یونسکو

رژیم صهیونیستی همکاریهای خود با «یونسکو» را تعلیق کرد

به دنبال رأی اخیر سازمان «یونسکو» مبنی بر عدم وجود هیچ‌گونه ارتباط میان یهودیان و مسجدالاقصی، رژیم صهیونیستی تمامی همکاریهای خود با این سازمان را به حالت تعلیق درآورد.

پایگاه لبنانی العهد نوشت، مسؤولان رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ازاین‌پس تمامی همکاریهای میان این رژیم و سازمان «یونسکو» به حالت تعلیق درمی‌آید.

بر اساس این گزارش، این تصمیم پس از رأی اخیر اعضای یونسکو مبنی بر عدم وجود هیچ‌گونه ارتباطی میان یهودیان و مسجدالاقصی اتخاذشده است.

گفتنی است، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل «یونسکو» پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که هرگونه ارتباط تاریخی یهودیان با مسجدالاقصی در قدس اشغالی را رد می‌کند.

این طرح بارأی مثبت 24 کشور به تصویب رسید اما 6 کشور ازجمله آمریکا و انگلیس به آن رأی منفی دادند ضمن اینکه 26 کشور نیز از رأی دادن به آن خودداری کردند. تصویب پیش‌نویس این قطعنامه با استقبال گسترده فلسطینیان و در مقابل، خشم و ناراحتی صهیونیستها و در رأس آنها بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شد. در پیش‌نویس این قطعنامه ضمن انتقاد از نحوه اداره اماکن مذهبی از سوی رژیم صهیونیستی، آمده است که قدس برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان شهری مقدس به شمار می‌رود، اما بیش از همه آنها به مسلمانان تعلق دارد. این قطعنامه که از سوی الجزایر، مصر، لبنان، مراکش، عمان، قطر و سودان به یونسکو ارائه‌شده است، همچنین از حملات بی‌وقفه صهیونیستها به مسجدالاقصی انتقاد کرده است. قرار است یونسکو بار دیگر درباره پیش‌نویس این قطعنامه رأی‌گیری کند تا این قطعنامه به‌صورت نهایی مورد تصویب قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *