رجوع زنان محجبه در آمریکا به کلاسهای دفاع شخصی افزایش یافته است

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۶ آذر ۱۳۹۵


رجوع زنان محجبه در آمریکا به کلاسهای دفاع شخصی افزایش یافته است

رجوع زنان محجبه در آمریکا به کلاسهای دفاع شخصی افزایش یافته است

 702918096

در حالیکه رسانههای غربی از افزایش حملات و آزار مسلمانان در آمریکا به دنبال اعلام نتیجه انتخابات ریاستجمهوری خبر دادهاند، زنان محجبه در این کشور دست به اقدامی برای مقابله با این حملات زدهاند.

روزنامه دیلی صاباح گزارشی از مرکز حقوقی «فقر جنوبی» که یک مرکز تحقیقاتی در زمینه نژادپرستی و حقوق مدنی است، منتشر کرد.

در این گزارش تاکید شده که پرونده‌های مربوط به نژادپرستی و اسلام هراسی در یک هفته پس از انتخاب دونالد ترامپ، به عنوان رئیس‌‌جمهور آمریکا بیش از 700 مورد بوده است. از سوی دیگر گزارشها نشان می‌دهد که زنان مسلمان آمریکایی در روزهای پس از انتخاب ترامپ هدف حمله قرار گرفتند به نحوی که این حملات منجر شده تا برخی زنان مسلمان در مجامع عمومی از به ‌سر کردن حجاب خودداری کنند.

 واشنگتن پست در گزارشی ضمن اذعان به انتشار گزارشهایی مبنی بر افزایش حملات به زنان محجبه در آمریکا، به راهکار برخی زنان مسلمان برای مقابله با این حملات پرداخته است. در این گزارش آمده که استقبال و رجوع زنان محجبه و مسلمان به کلاسهای دفاع شخصی زیاد شده است.

در ابتدای این گزارش به تجربه تلخ دختر 24 ساله محجبه‌ای به نام «زینب عبدالله» اشاره شده است.

این دختر مسلمان عراقی که چند سال قبل به همراه والدینش، از کشور جنگ زده خود به آمریکا مهاجرت کرده، از تجربه شخصی‌اش در حمله نژادپرستانه تنها به خاطر محجبه بودنش سخن گفته است.

او گفت که در شیکاگو در حال راه رفتن در خیابان بوده که یک آمریکایی با یورش به او به سمتش آب دهان پرت کرد.

زینب عبدالله برای دفاع و حفاظت از خود به کلاسهای آموزش دفاع شخصی رجوع کرده و با تبحر در آن، اکنون خودش مربی این کلاسها شده است. به گزارش واشنگتن پست، به دنبال انتشار گزارشهایی مبنی بر افزایش حملات به زنان مسلمان و محجبه در آمریکا به ویژه پس از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، رجوع بانوان مسلمان به کلاسهای دفاع شخصی زیاد شده است. از جمله شهرهایی که زنان مسلمان به این کلاسها رجوع می‌کنند، شیکاگو، سن‌دیگو، ممفیس و چند شهر دیگر گزارش شده است.

برخی سازمانها از قبیل مرکز حقوقی فقر جنوبی به همراه شورای روابط آمریکایی- اسلامی در گزارشهایشان درباره رشد نگران‌کننده حملات و حوادث مرتبط با نژادپرستی و اسلام هراسی هشدار داده‌اند.

از ممفیس خبر رسیده که یک فعال و کنشگر مسلمان به نام «کلیمه عزیز» با مقامات محلی پلیس دیدار کرده تا زمینه برگزاری کلاس آموزش دفاع شخصی را در یک مسجد این شهر فراهم کند. منبع: فارس


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *