دکتر امید حال دانشگاه علمی کاربردی خوب نیست

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۵


دکتر امید حال دانشگاه علمی کاربردی خوب نیست

دکتر امید حال دانشگاه علمی کاربردی خوب نیست

403468248

دکتر محمدحسین امید در پنجمین نشست سرتاسری رؤسای مراکز تابعه موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور که با حضور قائم‌مقام وزیر کشور در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: توسعه کمی باعث شده است که دانشگاه علمی کاربردی از مسیر اصلی خود خارج‌شده و دچار آسیب شود.
معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه امسال حدود 180 هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: طبق آمارهای جداول ضمیمه برنامه ششم توسعه ما باید امسال دراین دانشگاه 880 هزار دانشجو داشتیم که این تعداد در سال 99 به 660 هزار نفر می‌رسید، اما در حال حاضر 480 هزار نفر دانشجو دراین دانشگاه وجود دارد که تعداد آنها در سال 99 به حدود 200 هزار نفر خواهد رسید.
وی ادامه داد: حدود نیمی از 1050 مرکز علمی کاربردی خصوصی هستند و سربه‌سر برای هر واحد به 300 دانشجو نیاز است، درحالی‌که برخی واحدها با 100 دانشجو در حال فعالیت هستند و اگر این روند ادامه یابد، اکثراً ورشکست خواهند شد.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی بابیان اینکه روند کلی از مدرک‌گرایی به سمت مهارت گرایی درحرکت است، این روند را فرصتی برای دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی دانست.
امید افزود: دانشگاه علمی کاربردی باید شغلها را شناسایی و برای آنها سیلابس درسی تنظیم کند و با تخمین تعداد افراد موردنیاز برای هر شغل، پس از تعلیم تعداد افراد موردنیاز، رشته موردنظر را حذف کند که هم سبب بالا رفتن وجهه دانشگاه و هم وجهه دانشجویان این دانشگاه خواهد شد.
معاون اداری و مالی وزارت علوم بابیان اینکه در دنیا حدود 18 هزار شغل وجود دارد، گفت: در کشور ما نهایتاً 3 هزار شغل وجود دارد و اگر تعداد شغلهایی که می‌توان در کشور به وجود آورد را 5 هزار شغل تخمین بزنیم، با تأسیس رشته دانشگاهی دراین دانشگاه برای آموزش این مشاغل، فرصت بزرگی برای کشور و دانشگاه علمی کاربردی به وجود خواهد آمد.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: اگر دولت به دانشجویان رشته‌های مهارتی حتی 50 درصد یارانه دهد، می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و سبب ایجاد انگیزه حتی برای فارغ‌التحصیلان جهت کسب مهارت درزمینه‌های تخصصی‌شان شود. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *