در مقاطع کارشناسی و ارشد افزایش شهریه خواهیم داشت

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵


در مقاطع کارشناسی و ارشد افزایش شهریه خواهیم داشت

معاون اداری و مالی دانشگاه پیام نور:

 در مقاطع کارشناسی و ارشد افزایش شهریه خواهیم داشت

216933566

 معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: تحت هیچ شرایطی تعدیل نیرو در این دانشگاه انجام نمیشود بلکه از ظرفیت کارکنان در تولید محتوا استفاده میشود.

دکتر حسنی در یک نشست خبری در بجنورد اظهار کرد: با توجه به این‌که امکان تجمیع برخی از واحدها و مراکز پیام نور در کشور وجود دارد اما هیچ نیرویی تعدیل نخواهد شد بلکه از ظرفیت آنان در تولید محتوای آموزشی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار کارمند در این دانشگاه در سطح کشور، ادامه داد: نیروهای شاغل در پیام نور صرفاً کارمند نیستند، بلکه آنان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و عضو هیأت علمی فعالیت می‌کنند. وی با بیان این‌که بر اساس استانداردها به ازای هر ۲۵۰ دانشجو باید یک عضو هیأت علمی وجود داشته باشد، گفت: در حال حاضر چهار هزار عضو هیأت علمی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

حسنی با بیان این‌که این دانشگاه مشکل مالی ندارد، افزود: اگر در پرداختیهای دانشگاه بر اساس استانداردهای دولتی حرکت کنیم، هیچ‌گونه مشکل مالی نخواهیم نداشت.

وی با اشاره به افتتاح سامانه درآمدزایی در دانشگاه پیام نور، عنوان کرد: همه می‌توانند از سالنهای ورزشی، کتابخانه، تجهیزات و کارگاههای این دانشگاه با پرداخت کمترین هزینه استفاده کنند.

حسنی یادآور شد: هم‌اکنون ۲۰۰ سالن ورزشی و ۱۴۰ فضای فرهنگی و مسجد در سطح دانشگاههای پیام نور کشور وجود دارد. وی با اشاره به این‌که طی سال آینده شهریه مقطع دکتری افزوده نخواهد شد، یادآور شد: طی سال تحصیلی آینده در مقطع کارشناسی ارشد حداقل ۱۰ درصد، کارشناسی نیز ۱۵ درصد شهریه افزایش خواهد یافت.

حسنی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود محتوای آموزشی همه رشته‌ها تهیه شود تا همه افراد بتوانند از طریق تلویزیون به دروس دسترسی پیداکرده و تحصیل کنند.

وی با بیان این‌که معتقدم از ۷۰ میلیون نفر می‌توانند، هفت میلیون دانشجو در خانه باشند، ادامه داد: در گام نخست این طرح برای زنان خانه‌دار و معلولان انجام می‌شود.

حسنی با اشاره به این‌که ۸۰ درصد دانشجویان این دانشگاه خانم هستند، افزود: وجود این دانشگاه در محروم‌ترین و دورترین نقاط کشور سبب شده تا همه دانشجویان بومی بوده و کمترین آسیب و مشکل اجتماعی را داشته باشند.

وی با بیان این‌که رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه حذف نخواهند شد بلکه به نسبت ظرفیت، مرکز و شهر متفاوت خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که طرح آمایش‌ تا سوم اسفندماه سال جاری تحویل داده خواهد شد، این در حالی است که نگاه بر حذف رشته‌ها نیست بلکه تقویت رشته‌های کاربردی است.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با تأکید بر این‌که نگاه در این دانشگاه، ارائه آموزش به‌صورت مجازی است، گفت: با توجه به این‌که آموزش به‌صورت مجازی مستلزم تولید محتوا بوده، بنابراین نیازمند زمان است. وی خاطرنشان کرد: با توسعه بسترهای الکترونیکی و افزایش سرعت در دولت، به‌تناسب آن محتوای آموزش مجازی نیز تولید خواهد شد.

حسنی با اشاره به این‌که طی سالهای گذشته در این دانشگاه ریزش دانشجو وجود داشت، افزود: ریزش دانشجو در این دانشگاه طی سالهای گذشته ۱۰۰ هزار نفر بود و این در حالی است که با جلب اعتماد خانواده‌ها، افزایش تولید محتوا و تبلیغات جلو این مسأله گرفته‌شده است.

وی با بیان این‌که طی سال تحصیلی ۹۴-۹۵ به تعداد دانشجویان این دانشگاه ۸۰ هزار نفر افزوده‌شده است، گفت: هم‌اکنون ۶۰۰ هزار دانشجو در ۵۰۰ مرکز فعال در ۳۱ استان کشور مشغول به تحصیل هستند.

حسنی تأکید: در دانشگاه پیام نور سیاست بر ثبات مدیریتی است مگر خلاف آن اثبات شود که بررسی خواهد شد تا ظلمی واقع نشده باشد. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *