دریافتهای غیر قانونی رویه هر ساله

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
جمعه - ۹ مهر ۱۳۹۵


دریافتهای غیر قانونی رویه هر ساله

همه ساله در دو مقطع زمانی، یکی در آستانه امتحانات مدارس و دیگری در آستانه آغاز ثبت نام دانش‌آموزان موضوع دریافت وجه اجباری از اولیای دانش آموزان در مدارس دولتی مطرح می شود.
دنیای حقوق:  گرچه آموزش و پرورش هر بار در این رابطه اعلام می کند که دریافت وجه نقدی از والدین در مدارس دولتی ممنوع است اما همچنان سال بعد نیز موارد این چنینی اتفاق می افتد. تکرار این اتفاق تا به آنجا پیش رفته است که والدین دانش آموزان امروز به این نتیجه رسیده اند که اگر قرار است وجه نقدی به مدارس پرداخت کنند، مبلغ این وجه از سوی وزارت آموزش و پرورش مشخص شده باشد.
گرچه هنوز تا زمان ثبت نام دانش آموزان پایه های بالا در مدارس فرصت باقی مانده اما با آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد ماه خبرهایی از دریافت وجه نقدی به گوش می رسد.
گرچه بیش از یک دهه است که ماجرای دریافت وجه از والدین در هنگام ثبت نام در کشور وجود داشته و مسئولان ذیربط آن را اقدامی غیر قانونی می دانند اما گویا رسیدگی به این موضوع از عهده آموزش و پرورش کشور خارج است چرا که با وجود تدوین قوانین و مقررات و سیاست گذاری های مختلف باز هم اینگونه تخلفات در مدارس صورت می گیرد.
طبق اعلام رئیس ستاد پروژه مهر آموزش‌وپرورش، ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از اول خرداد آغاز شده و دریافت هرگونه وجه نقد، چک حامل و چک پول در تمام مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است.و  اما  حکایت همچنان باقی است و دریافت وجه به عنوان کمک به مدرسه هم اتفاق می افتد. هر چند که بارها اعلام شده این دریافتها خلاف قانون است.                  منبع ایسکا نیوز


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *