درسهایی از حادثه پلاسکو

دسته: تجربه و خاطره
بدون دیدگاه
شنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۵


درسهایی از حادثه پلاسکو

واگویه های یک شخص متفرقه

محمدرضا محمدی جرقویه ای

درسهایی از حادثه پلاسکو

 

 

محمدرضا محمدی جرقویه ای

موضوع انشا: چه درسهایی از حادثه پلاسکو باید گرفت.

ضمن اظهار تأسف و تأثر شدید از این حادثه جان‌گداز این قسمت واقعی و حرف دل نویسنده بود- انشای خود را آغاز می‌کنم. قبل از بیان درسهایی این حادثه باید به این سؤال مهم پاسخ داده شود که آن عضو محترم شورای شهر که در همه‌جا از مرگ قهرمانان تا پرداخت پول و کشیدن کارت برای خیریه‌ها عکسهای بی‌ریا می‌گیرد، چرا قبل و یا بعد از ریزش ساختمان در محل جهت گرفتن عکس حضور نداشت؟! و چرا به تنها وظیفه اصلی خود در این خصوص عمل‌نکرده است؟ خیلی برای انتخابات بعدی وقت نیست!

اما اولین درس این حادثه وحدت غرورآفرین همه فعالان سیاسی در اظهار تأسف از وقوع حادثه بود که این وحدت در کمتر جایی از جهان‌دیده شده است.

دومین درس این بود که این حادثه نشان داد ما در زمینه دانش سیاسی بسیار ضعیف هستیم به‌گونه‌ای که هنوز تحلیل گران سیاسی نتوانسته‌اند علت وقوع این حادثه را برجام بدانند که لازم است در این مورد کار بیشتری شود!

سومین مطلب این‌که چرا در این حادثه با رئیس سازمان آتش‌نشانی به‌عنوان تنها علت وقوع حادثه برخورد نشد؟ اگر ایشان مثل همه نیم ساعت با تأخیر در محل حاضر می‌شد و یا اصلاً محل نمی‌گذاشت، این اتفاق نمی‌افتاد. ما ٢٠٠٠ ساختمان شبیه پلاسکو داریم اگر قرار باشد زود در محل حاضر شود که همه نیروهایش را از دست خواهد داد، در ثانی چرا به نیروهایش یاد نداده بود، درحالی‌که زیر بار همه مشکلات زندگی که نصف آوار پلاسکو هم نبود، کمر راست می‌کردند، نتوانستند خودشان را از زیر آوار بیرون بکشند؟ چرا؟؟


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *