دانشگاه خوارزمی مسؤول ارتباط با دانشگاههای اتریش

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۴ مهر ۱۳۹۵


دانشگاه خوارزمی مسؤول ارتباط با دانشگاههای اتریش

مدیرکل دفتر همکاریهای علمی بینالمللی دانشگاه خبرداد

دانشگاه خوارزمی مسؤول ارتباط با دانشگاههای اتریش

 

 

مدیرکل دفتر همکاریهای علمی بین‌المللی دانشگاه خوارزمی از سیاست وزارت علوم برای تقسیم وظایف دانشگاههای کشور برای ارتباط با دانشگاههای جهان خبر داد و گفت: دراین راستا دانشگاه خوارزمی مسئولیت ارتباط با دانشگاه‌های کشور اتریش را برعهده‌گرفته است.

دکتر غلامرضا کریمی بابیان این مطلب اظهار داشت: سفر اخیر هیأتی از وزارت علوم به همراه روسای از دو دانشگاه برتر کشور دانشگاه خوارزمی و دانشگاه اصفهان به اتحادیه اروپا دستاوردهای علمی چشمگیری برای کشور به همراه داشت.

وی افزود: این سفر که به‌نوعی اولین نشست کارگروه مشترک ایران و اروپا درزمینه تحقیقات محسوب می‌شود هیئت ایرانی با حضور در مقر اتحادیه اروپا در بلژیک با برنامه‌های این سازمان درزمینه‌های علم و فناوری آشنا و به ارائه توانمندیهای کشور در حوزه‌هایی چون زیرساختهای تحقیقاتی، بهداشت، سلامت و … پرداخت.

وی ادامه داد: همچنین دراین سفر مقرر شد تا دو طرف همکاریهایی را درزمینه اقتصاد زیستی، علوم انسانی و اجتماعی و فناوریهای کلیدی در پیش گیرند.

مدیرکل دفتر همکاریهای علمی بین‌المللی دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: همچنین مقرر شد اتحادیه اروپا پیگیریهای لازم برای رفع تحریم دو دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی را انجام دهد و موانع موجود در مسیر همکاریهای دوجانبه به‌خصوص موضوع ویزا برطرف شود.

کریمی خاطرنشان کرد: دراین بازدید هیئت کشورمان از مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا بازدید و همکاری با مراکز پژوهشی این کمیسیون در دستور کار قرار گرفت.

وی به دیدار با کمیسر بخش تحقیقات علوم و اختراعات اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: وی یکی از عالی‌ترین مقامات اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. این مسئول ادامه داد: علاوه بر اینها مقرر شد ایران تجربیات خود را در موضوع آوارگان و پناه‌جویان در اختیار اروپا قرار داده و طرحهای پژوهشی مشترکی دراین زمینه انجام شود.

وی در ادامه از بازدید هیئت ایرانی از مرکز تحقیقات مشترک اتحادیه اروپا در شهر گیل بلژیک گفت و تصریح کرد: این مرکز در زمره شش پایگاه بزرگ تحقیقاتی اروپا قرار دارد که پس‌ازاین بازدید مقرر شد کمکهایی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و درزمینه فناوری نانو همکاریهای مشترکی را صورت دهد. کریمی همکاری درزمینه انرژیهای تجدید پذیر را یکی دیگر از دستاوردهای این سفر عنوان کرد و گفت: علاوه براین همکاری درزمینه‌های محیط‌زیست، پزشکی هسته‌ای و علوم مالی و اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه به دیدار با مقامات و مسئولان آموزش عالی ایالت فلاندرز بلژیک اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دراین دیدار بر روی مبادلات علمی و تحقیقاتی بین دانشگاههای این ایالت با دانشگاههای کشور توافق و تبادلات استاد و دانشجو و فرصتهای مطالعاتی کوتاه‌مدت در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل دفتر همکاریهای علمی بین‌المللی دانشگاه خوارزمی از توافق برای ایجاد یک مرکز مطالعات اروپا دریکی از دانشگاههای کشور خبر داد و افزود: این مرکز می‌تواند زمینه را برای ارتباط بیشتر دانشگاههای کشور با اروپا را فراهم کند. وی برگزاری دوره‌های مشترک در سطوح تحصیلات تکمیلی را یکی دیگر از دستاوردهای این سفر عنوان کرد و گفت: این دوره یک سال در ایران و یک سال در اروپا برگزار و درنهایت مدرک مشترک صادر خواهد شد. مدیرکل دفتر همکاریهای علمی بین‌المللی دانشگاه خوارزمی در پایان از سیاست وزارت علوم برای تقسیم وظایف دانشگاههای کشور برای ارتباط با دانشگاههای جهان خبر داد و گفت: دراین راستا دانشگاه خوارزمی مسئولیت ارتباط با دانشگاههای کشور اتریش را برعهده‌گرفته است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *