دانشگاه امروز باید دانشگاه فرهنگ‌ساز باشد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۵


دانشگاه امروز باید دانشگاه فرهنگ‌ساز باشد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه دانشگاه امروز باید دانشگاه فرهنگ‌ساز باشد گفت: دانشگاه باید با جامعه ارتباط مؤثر برقرار کند و دانشگاه آزاد اسلامی دراین راه قدم برداشته است.
دکتر حبیب‌الله اسماعیلی در اختتامیه جشنواره «آشتی با طبیعت» که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، بابیان این مطلب اظهار کرد: جشنواره ملی صلح و محیط‌زیست با عنوان آشتی با طبیعت از مجموعه جشنواره‌ها، همایشها و کارگاههای آموزشی صلح و سلام است که برنامه‌ریزی برای اجرای آن از زمستان سال گذشته در معاونت دانشجویی و فرهنگی آزاد اسلامی و واحد دانشگاهی رشت آغازشده بود. وی تصریح کرد: در بخشنامه مربوط به این مجموعه بر استفاده از ظرفیتهای دانشجویی در انجام برنامه‌های میدانی و فعالیتهای پویای دانشجویی، موضوع پاک‌سازی و حفاظت از محیط‌زیست به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم جنبی جشنواره تاکید شده بود. مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه برای دستیابی به محیط زیستی سالم، پویا و بانشاط، باید ظرفیت‌سازیهای لازم به‌منظور توسعه فرهنگ محیط زیستی در شمار اولویتهای نخست جامعه قرار گیرد گفت: قدر مسلم گسترش آموزش محیط زیستی در سطح جامعه، حساس سازی شهروندان و جوامع محلی با مفاهیم محیط زیستی و نهادینه شدن این فرهنگ با کمک مسؤولانه آحاد مردم، نمودی عینی و عملی پیدا خواهد کرد.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه حال طبیعت ایران خوب نیست افزود: شعار جشنواره صلح و سالم و آشتی با طبیعت بی‌جهت انتخاب نشد و باید افراد جامعه یک‌صدا در حفاظت از محیط‌زیست تلاش کنند.
وی در پایان بابیان اینکه دانشگاه امروز باید دانشگاه فرهنگ‌ساز باشد خاطرنشان کرد: دانشگاه باید با جامعه ارتباط مؤثر برقرار کند و دانشگاه آزاد اسلامی دراین راه قدم گذشته است. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *