حمله شدید سازمان ملل به لایحه شهرک‌سازیهای رژیم صهیونیستی در کرانه‌های باختری

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۵


حمله شدید سازمان ملل به لایحه شهرک‌سازیهای رژیم صهیونیستی در کرانه‌های باختری

حمله شدید سازمان ملل به لایحه شهرکسازیهای رژیم صهیونیستی در کرانههای باختری

عواقب وحشتناک در انتظار تلاویو

A general view of new Jewish housing in the Israeli settlement Har Homa, West Bank, February 18, 2011. U.S. President Barack Obama called Palestinian President Mahmoud Abbas on Thursday in an attempt to prevent the upcoming vote on an United Nations resolution condemning Israeli settlements. The Palestinian Authority and other Arab nations have pushed for the UN Security Council to vote on the resolution which is scheduled to take place today.  UPI/Debbie Hill

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل لایحه تازه شهرکسازیهای رژیم صهیونیستی در کرانههای باختری را مغایر با قوانین بینالمللی خواند و خواستار احترام این رژیم بهحق مالکیت مردم فلسطین بر زمینهای خود شد.

زید راعد الحسین لایحه شهرک‌سازیهای تازه‌ای را که قانون‌گذاران اسرائیلی در دست تصویب دارند بشدت موردانتقاد قرارداد. وی با این هشدار که تصویب چنین لایحه‌ای عواقب قانونی سنگینی برای این رژیم در بر خواهد داشت و سبب بی‌اعتباری بیشتر این رژیم در سراسر جهان خواهد شد با قاطعیت از قانون‌گذاران اسرائیلی خواسته است تا در تصمیم خود در خصوص تصویب این لایحه تجدیدنظر کنند. راعد الحسین در ادامه یادآور شده است که اسرائیل در مقام یک قدرت اشغال گر موظف است به اراضی خصوص فلسطینیها و حق مالکیت آنها براین اراضی احترام بگذارد. درحالی‌که هم‌اکنون 400 هزار فلسطینی در کرانه‌های باختری سکونت دارند برخی از رهبران و قانون‌گذاران رژیم صهیونیستی در تلاش‌اند تا با گذراندن لوایح قانونی تازه‌ای به‌تدریج همه زمینهای این کرانه‌ها را ضمیمه خاک اسرائیل کنند. نفتالی بنت وزیر آموزش‌وپرورش این رژیم ماه گذشته در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا این پیروزی را سرآغاز فصل تازه‌ای در سرنوشت مسئله فلسطین و به نشانه خداحافظی با راه‌حل دو دولتی برای مسئله فلسطین توصیف کرد. مسؤولین سازمان ملل و بسیاری از مسؤولین دولت آمریکا تاکنون بارها شهرک‌سازیهای این رژیم در سرزمینهای اشغالی را مغایر قوانین بین‌المللی خوانده و ادامه این سیاستها را بزرگ‌ترین مانع رسیدن به صلحی عادلانه و بادوام دراین منطقه دانسته‌اند.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *