حمایت حقوقی از کارگران و کارفرمایان

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۴ اسفند ۱۳۹۵


حمایت حقوقی از کارگران و کارفرمایان

حمایت حقوقی از کارگران و کارفرمایان

 

630788246

اگرچه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما با حضور نماینده دادگستری، نماینده کارفرمایان و نماینده کارگران در هیأتهای تشخیص و حل اختلاف کارگر و کارفرما در ادارات کار سراسر کشور صورت میگیرد اما اجرای آرای صادره از این مراجع شبه قضایی، در نهایت در واحدهای اجرای احکام دادگاههای عمومی حقوقی صورت میگیرد و از این منظر، گاهی اجرای درست و صحیح رأی مهمتر از صدور رأی حل اختلاف است.

مهم‌ترین مرحله احقاق حق‌بین کارگران و کارفرمایان، اجرای آرای صادره در واحدهای اجرای احکام دادگستری است و اجرای آرا با‌صلح و سازش بین کارگر و کارفرما، تأثیر بسزایی در حل مشکلات کارگاههای تولیدی دارد. دستگاه قضایی نیز به‌عنوان حامی تولید و کارگاهها و کارخانجات نقش مهمی در حل اختلافات بین کارگر و کارفرما ایفا می‌کند.

کاهش اختلافات کارگری با رعایت حقوق کارفرما و کارگری

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان معتقد است که کاهش اختلافات کارگر و کارفرما نیازمند رعایت حق‌وحقوق آنها نسبت به همدیگر و رعایت اخلاق کاری است.

احمد خسروی وفا اظهار می‌کند: یکی از بخشهای مختلف کشور حوزه کار و تولید است که کارگران و کارفرمایان در این حوزه نقش‌آفرینی جدی دارند.

وی می‌افزاید: کارگران و کارفرمایان باید نسبت به‌حق و حقوق خود و طرف مقابل توجیه و نسبت به قانون آشنایی داشته باشند که این موضوع سبب می‌شود تا قوانین مسیر کار و فعالیت را توسعه و تسهیل و از اختلافات جلوگیری می‌کند.

خسروی وفا با تأکید بر اهمیت توجه به اخلاق کاری و رعایت حقوق همدیگر تصریح می‌کند: کاهش اختلافات کارگر و کارفرما نیازمند رعایت حق‌وحقوق آنها نسبت به همدیگر و رعایت اخلاق کاری است. وی ادامه می‌دهد: کارگران باید نسبت به وظیفه خود در قبال سرمایه و برنامه کارفرما و سرمایه‌گذار احترام قائل باشند و وظیفه محوله را به‌خوبی انجام دهند و با انگیزه و حس مسؤولیت‌پذیری وظیفه خود را انجام دهند.

وی اضافه ‌می‌کند: کارفرمایان نیز نسبت به حقوق کارگران باید اهتمام داشته باشند و نباید حق‌وحقوق آنها را ضایع کنند و نسبت به جامعه کارگری نباید بی‌تفاوت باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با بیان این‌که باید فرهنگ کار و تولید در جامعه گسترش یابد، می‌افزاید: باید ارزشهای اسلامی و دستورات اسلام در حوزه کار و فعالیت اقتصادی همواره موردتوجه کارگران و کارفرمایان باشد و آن‌چه مورد تأکید دین و قوانین کشور است اجرایی شود.

وی با اشاره به حوادث کار خاطرنشان می‌کند: یکی از مؤلفه‌های مهم در کار و فعالیت اقتصادی پیشگیری از حوادث کار است که باید کارفرمایان و کارگران نسبت به این موضوع توجه داشته باشند و کارفرمایان باتدبیر و پیش‌بینی از وقوع حوادث پیشگیری کنند. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *