توکیو: شورای امنیت باید پاسخ قاطعی به آزمایش موشکی کره شمالی بدهد

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵


توکیو: شورای امنیت باید پاسخ قاطعی به آزمایش موشکی کره شمالی بدهد

توکیو: شورای امنیت باید پاسخ قاطعی به آزمایش موشکی کره شمالی بدهد

441253903

وزارت خارجه ژاپن انتظار دارد که شورای امنیت سازمان ملل یک پیام قاطع را به خاطر آزمایش موشمی اخیر کره شمالی برای مقامهای این کشور ارسال کند.

به نقل از اسپوتنیک، فومیو کیشیدا وزیر خارجه ژاپن امروز یکشنبه در سخنانی تأکید کرد: توکیو از شورای امنیت انتظار دارد که یک پیام قاطع را برای کره شمالی بفرستد، پس ‌از این‌که پیونگ‌یانگ یک موشک بالستیک دیگر را به‌سوی ژاپن شلیک کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شلیک موشک کره شمالی یک اقدام تحریک‌آمیز بوده و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌رود، قطعنامه‌هایی که کره شمالی را از آزمایش موشکهای بالستیک منع کرده است.

شورای امنیت ملی ژاپن نیز با برگزاری نشستی درباره این اقدام کره شمالی بحث و تبادل‌نظر کرده است. تومومی اینادا وزیر دفاع ژاپن نیز تأکید کرد: ارتش در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره این موشک است. نوع این موشک هنوز مشخص نشده است.

هوانگ کیو آن رئیس‌جمهور موقت کره جنوبی نیز در واکنش به شلیک موشک کره شمالی، تأکید کرد: سئول در حال همکاری با سایر کشورها است تا درباره اقدامات مجازات آمیز و یک پاسخ قاطع و مناسب علیه کره شمالی تصمیم‌گیری کند.

وی در ادامه افزود: دولت ما در حال همکاری با جامعه بین‌المللی است تا بهترین پاسخ را برای مجازات کره شمالی اعلام کند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد که کارشناسان ژاپنی و آمریکایی در حال کار بر روی این مسأله هستند که این موشک یک فروند موسودان میان برد بوده یا یک فروند رودونگ میان برد.

آنها اعلام کرده‌اند که این موشک احتمالاً بالستیک و قاره‌پیما نبوده است.

کره جنوبی پیش‌ازاین اعلام کرده است که کره شمالی، صبح امروز دست به آزمایش یک موشک بالستیک به‌سوی دریای ژاپن (دریای شرق) زده‌ است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز پرتاب یک موشک را تأیید کرده‌ است. این نخستین آزمایش از این دست، از زمان آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است. طبق اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان پرتاب موشک قرارگرفته‌ است. منبع: خبرگزاری تسنیم

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *