تمدید تحریمها باعث بی‌اعتباری امریکا در سطح بین‌المللی می‌شود

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۵


تمدید تحریمها باعث بی‌اعتباری امریکا در سطح بین‌المللی می‌شود

ظریف در بدو ورود به دهلینو:

تمدید تحریمها باعث بیاعتباری امریکا در سطح بینالمللی میشود

index

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه تمدید تحریمها باعث بیاعتباری امریکا در سطح بینالملل خواهد شد، تصریح کرد: این تحریمها هیچ تأثیری بر کشورهای ثالث برجای نمیگذارد.

محمدجواد ظریف صبح دیروز در بدو ورود به دهلی‌نو در جمع خبرنگاران افزود: همان‌طوری که درگذشته مقامات آمریکایی موظف بودند، اجرای تحریمها را متوقف کنند، در حال حاضر نیز همین وظیفه رادارند.

وی تصریح کرد: درصورتی‌که تمدید تحریمها به امضای رئیس‌جمهوری امریکا برسد، به‌رغم اینکه اثر اجرایی ندارد ولی ازنظر جامعه بین‌المللی بی‌اعتباری دولت امریکا را نشان می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: چون این تحریمها اثری بر کارآفرینان نمی‌گذارد دراین سفر وارد این گفت‌وگوها نمی‌شویم.

وی، مهم‌ترین هدف از سفر به هند را شرکت در اجلاس قلب آسیا ذکر کرد و افزود: دراین نشست علاوه بر سخنرانی دراین اجلاس با مقامات شرکت‌کننده ازجمله رئیس‌جمهوری افغانستان دیدار می‌شود.

ظریف شرکت در نشست اقتصادی با حضور کارآفرینان، تجار، بازرگانان، مسؤولان بانکی، اتاق بازرگانی و فناوری ایران و هند را ازجمله برنامه‌های امروز خود در دهلی‌نو ذکر کرد و افزود: دراین نشست در خصوص گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی بحث و تبادل‌نظر می‌شود.

وی، سخنرانی در بنیاد تحقیقاتی آبزرور را از دیگر برنامه‌های امروز خود در دهلی‌نو عنوان کرد و افزود: بعدازظهر به‌وقت محلی برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا راهی امریتسار پنجاب می‌شود.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان صبح دیروز برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا، گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه و شرکت در نشست اقتصادی و سیاسی وارد دهلی‌نو پایتخت هند شد.

وزیر خارجه را دراین سفر روسای 38 شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی، 15 شرکت دانش‌بنیان وابسته به ستاد همکاریهای علمی و فناوری و هشت بانک تجاری به همراه دیگر مقامات صنعتی، بازرگانی و علمی به‌منظور ملاقات تجاری و شرکت در همایشهای مشترک اقتصادی میان ایران، هند، چین و ژاپن همراهی می‌کنند.

شرکت در نشست تجاری مشترک کنفدراسیون صنایع هند، سخنرانی در بنیاد مطالعاتی آبزرور، دیدار با مقامات عالی‌رتبه هند و گفت‌وگو در خصوص مسائل دوجانبه و چندجانبه و سخنرانی در کنفرانس قلب آسیا ازجمله برنامه‌های وزیر امور خارجه در سفر به هند عنوان‌شده است.

کنفرانس دوروزه قلب آسیا از روز شنبه باهدف گسترش همکاریها برای کمک به حل مسائل و بهبود اوضاع امنیتی افغانستان با حضور نمایندگان بیش از 30 کشور عضو و حمایت‌کننده این کنفرانس و بیش از 10 نهاد بین‌المللی و منطقه‌ای آغاز به کار می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در ادامه به دعوت وزرای خارجه چین و ژاپن عازم این کشورها می‌شود.

ملاقات با همتایان چینی و ژاپنی و برخی از مقامات بلندپایه این کشورها ونیز برگزاری همایش تجاری مشترک از برنامه‌های وزیر خارجه در سفر به چین و ژاپن است.

ظریف در ملاقات با مقامات مختلف سیاسی و اقتصادی این کشورها، همکاریهای دوجانبه را موردبررسی قرار داده و در خصوص موضوعات منطقه‌ای بین‌المللی موردعلاقه، رایزنی و تبادل‌نظر می‌کند.

سفر ظریف به هند سومین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به این کشور در دوره ریاست جمهوری «حسن روحانی » است.

نخستین سفر ظریف به هند نهم و دهم اسفند سال 1392 انجام شد. وی در آن سفر با «سلمان خورشید» وزیر امور خارجه هند و«مانموهان سینگ» نخست‌وزیر وقت هند و«حامد انصاری» معاون رئیس‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان مرداد سال گذشته در دومین دور سفر منطقه‌ای خود بعد از توافق هسته‌ای وارد دهلی‌نو شد و با نارندرا مودی نخست‌وزیر، حامد انصاری معاون رئیس‌جمهوری «سوشما سواراج»وزیر امور خارجه «نیتین گادکاری» وزیر کشتیرانی، بزرگراهها و حمل‌ونقل و«اجیت دووال» مشاورامنیت ملی هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *