بررسی لایحه مقابله با تقلب در آثار علمی

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۵


بررسی لایحه مقابله با تقلب در آثار علمی

نوروزی در تشریح جلسه امروز کمیسیون قضایی و مطرح کرد:

بررسی لایحه مقابله با تقلب در آثار علمی

 339077301

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود، گفت: در این نشست لایحه مقابله با تقلب در آثار علمی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جلسه روز یکشنبه (14 آذر) کمیسیون قضایی و حقوقی، گفت: در این جلسه لایحه مقابله با تقلب در آثار علمی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که تبصره آن مربوط به مسدود کردن بنگاهها و پایگاههای الکترونیکی مبنی بر درخواست وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت مراعا گذاشته شد.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌چنین در تبصره 3 آن مطرح شده است که بازرسان وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و درمان در اجرای این قانون و مطابق فصل دوم بخش دوم قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 پس از فراگیری مهارتهای لازم به عنوان ضابط خاص محسوب شوند.

وی تأکید کرد: یعنی بازرسان وزارتخانه‌های علوم و وزارت بهداشت پس از فراگیری مهارتهای لازم به عنوان ضابط خاص در کنار قوه قضاییه برای مقابله با تقلب در آثار علمی فعالیت کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: هم‌چنین در تبصره 4 که مورد رأی گیری قرار نگرفت آمده است ارایه خدمات در جهت تهیه آثار علمی و پژوهشی توسط اشخاص ثالث مانند خدمات آزمایشی و تایپ مشمول حقوق و مقررات این ماده نیست. منبع: خبرگزاری ملت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *