بازداشت و زنداندر پیشگیری از ارتکاب جرم بازدارنده نیست

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ شهریور ۱۳۹۵


بازداشت و زنداندر پیشگیری از ارتکاب جرم بازدارنده نیست

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس:

  بازداشت و زنداندر پیشگیری از ارتکاب جرم بازدارنده نیست

  اکنون 4500 اعدامی بلا تکلیف در کشور داریم

روح‌الله حضرت پور با اشاره به عدم بازدارندگی مجازات زندان‌‌ در کاهش میزان وقوع جرم اظهار کرد: هم‌اکنون شاهد چرخه معیوب تکرار جرم در کشور هستیم به‌گونه‌ای که مجرم بازداشت و پس از مدتی از زندان آزاد می‌شود، اما این فرد بازهم مرتکب جرم می‌شود؛ یعنی بازداشت و زندان در پیشگیری از ارتکاب به جرم بازدارنده نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: دراین کمیسیون تلاش می‌کنیم در رابطه با برخی قوانین قضایی ازجمله قوانین مربوط به اعدام و سایر موادی که مشکل دارد؛ پس از کارشناسیهای لازم بازنگریهایی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس موظف است؛ قوانین قضایی را بازنگری کند، گفت: واقعیت این است که تکرار بسیاری از جرایم به دلیل آسیبهای موجود در جامعه ازجمله بیکاری است.

حضرت پور افزود: در زندانها نیازمند اقدامات فرهنگی ازجمله آموزش مجرمان هستیم به‌گونه‌ای که با توانمندسازی پس از آزادی از زندان مجدد مرتکب جرم نشوند. فضا نباید بدین گونه باشد که مجرمان در یک‌بند صرفاً زمان خود را سپری کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بابیان اینکه پنج درصد از بودجه ملی باید به قوه قضاییه اختصاص یابد، افزود: هم‌اکنون چهار هزار و 500 اعدامی بلاتکلیف در کشور داریم که باید برای حل مشکل آنها نیز چاره‌ای اندیشید.

منبع: ایلنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *