ایجاد شبکه های اجتماعی
 بسیار قوی داخلی

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵


ایجاد شبکه های اجتماعی
 بسیار قوی داخلی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع 
جرم قوه قضاییه خبر داد:

ایجاد شبکه های اجتماعی
 بسیار قوی داخلی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، گفت: شبکه‌های اجتماعی بسیار قوی، دارای اطلاعات خوب و با سرعت در کشور ایجادشده و تلاش قوه قضاییه بر این است که این شبکه‌های داخلی را به طرق مختلف به مردم معرفی کند.
محمدباقر الفت در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اقدامات این معاونت برای پیشگیری از آسیبهای فضای مجازی، اظهار کرد:
کمیته‌ پیشگیری از آسیبهای فضای سایبر در این معاونت فعال است و اقداماتی را در این راستا انجام می‌دهد. وی افزود: واقعیت امر این است که در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی، نیازمند فعالیتهای تخصصی بسیار جدی‌تری هستیم که باید صورت 
گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بابیان اینکه ورود ما در فضای مجازی و درواقع کنترل، رصد و پایش این‌گونه فضاها به‌راحتی اقداماتی که در فضای حقیقی صورت می‌گیرد، نیست، اظهار کرد: شاید بزرگ‌ترین علت کندی حرکت پیشگیرانه در این زمینه این است که قسمت اعظمی از این فضاها به خارج از کشور مرتبط است.
الفت تصریح‌ کرد:
ما به این نتیجه رسیدیم که باید مردم شریف کشورمان را ازنظر فرهنگی و اعتقادی مجاب کنیم تا از شبکه‌ها و سایتهایی استفاده کنند که سرور آن در داخل کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: شبکه‌های بسیار قوی، دارای اطلاعات خوب و با سرعت در کشور ایجادشده و تلاش معاونت اجتماعی قوه قضاییه بر این است که این شبکه‌های داخلی را به طرق مختلف به مردم معرفی کند تا یک انصرافی در اذهان مردم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی ایجاد شود. الفت خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد و رویکرد مردم به سمت شبکه‌های اجتماعی داخلی باشد هم جلوی آسیبها را گرفته‌ایم و هم از وقوع جرایم در این فضا پیشگیری
 کرده‌ایم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه یادآور شد:
تا زمانی که این شبکه جهانی خارج از دسترس ما فعالیت می‌کنند و مردم به سمت استفاده از آن رغبت دارند، بحث پیشگیری در این فضا از موفقیت لازم برخوردار نیست؛ اما معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افراد و گروههایی را آماده می‌کند تا آنها بتوانند بارگذاریهای لازم را در این شبکه‌ها انجام دهند و فضاهای این شبکه‌ها را نیز از اطلاعات خودمان پرکنیم که آسیب‌رسانی آن کمتر شود.
منبع: حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *