اعلام فرصت اخذ مجوز خوابگاههای غیردولتی
 پلمپ غیرمجازها


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۵


اعلام فرصت اخذ مجوز خوابگاههای غیردولتی
 پلمپ غیرمجازها


معاون صندوق رفاه خبر داد:

اعلام فرصت اخذ مجوز خوابگاههای غیردولتی
 پلمپ غیرمجازها

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: خوابگاه داران فاقد مجوز تنها تا آغاز سال تحصیلی جدید برای دریافت مجوز فرصت دارند.

سید فردین تقی زاده گفت: با توجه به محدودیتی که در زمینه اعطای خوابگاه دولتی وجود دارد به منظور پاسخگویی به مازاد تقاضای خوابگاهی، لزوم تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت خوابگاههای غیردولتی اجتناب‌ناپذیر است.
وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اجرایی تأسیس و اداره خوابگاههای غیردولتی که در تاریخ ۳۰ تیر ۹۴ به امضاء وزیر علوم رسیده و به دانشگاهها ابلاغ‌شده، شورای نظارت و ارزیابی خوابگاههای غیردولتی مسئولیت کنترل، نظارت و صدور مجوز خوابگاههای دانشجویی غیردولتی را بر عهده‌دارند. تقی زاده با اشاره به ترکیب شورای نظارت و ارزیابی خوابگاههای غیردولتی گفت: این شورا متشکل از معاونان دانشجویی دانشگاههای دولتی و مدیران حراست آنها و همچنین روسای مؤسسات غیرانتفاعی آن استان و یا شهرستان است.
معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان افزود: این شورا تاکنون در ۳۱ استان کشور تشکیل‌شده و اقدام به صدور مجوز برای خوابگاههای واجد شرایط کرده است و درخواستهای دیگر متقاضیان تأسیس خوابگاه نیز در دست بررسی است. وی یادآور شد: سیاست صندوق رفاه دانشجویان در این زمینه حمایت کامل از متقاضیانی است که شرایط لازم برای خوابگاه داری را دارا بوده و از مراجع مربوطه مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.
تقی زاده خاطرنشان کرد: تعدادی از خوابگاههای فاقد شرایط نیز بر اساس دستورالعمل و تفاهم‌نامه‌ای که با پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا منعقدشده است تا زمانی که صلاحیت لازم را کسب کنند، پلمپ خواهند شد.

وی افزود: دیگر خوابگاه داران فاقد مجوز نیز تا آغاز سال تحصیلی جدید فرصت دارند تا با مراجعه به شورای نظارت و ارزیابی جهت دریافت مجوز اقدام کنند و در غیر این صورت از فعالیت آنها در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ ممانعت به عمل خواهد آمد. معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: شورای نظارت و ارزیابی بایستی بعد از صدور مجوز برای خوابگاههای واجد شرایط اقدام به ثبت مشخصات آن خوابگاه در سامانه خوابگاههای غیردولتی کند و با این وضعیت امکان مراجعه دانشجویان به این سامانه و انتخاب خوابگاه موردنظر وجود دارد.
وی افزود: لذا دانشجویانی که به هر دلیل امکان استفاده از خوابگاههای دولتی را ندارند می‌توانند از ظرفیت خوابگاههای غیردولتی دارای مجوز استفاده کنند.
تقی زاده اظهار داشت: این دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه خوابگاههای غیردولتی صندوق رفاه دانشجویان به آدرس kg.swf.ir صرفاً از خوابگاههایی بهره بگیرند که دارای مجوز از شورای نظارت و ارزیابی آن شهر یا استان است و در صورت استفاده از خوابگاههای فاقد مجوز مسئولیت آن به عهده خود دانشجو است.
منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *