ارسال چهارمین گزارش سازمان بازرسی
 از فیشهای حقوقی نامتعارف به سران قوا

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۳۰ تیر ۱۳۹۵


ارسال چهارمین گزارش سازمان بازرسی
 از فیشهای حقوقی نامتعارف به سران قوا

رییس سازمان بازرسی کل کشور:

ارسال چهارمین گزارش سازمان بازرسی
 از فیشهای حقوقی نامتعارف به سران قوا

ناصر سراج در حاشیه دیدار با جان رابرت والترز رییس مؤسسه آمبودزمان بین‌المللی (IOI) و رییس آمبودزمان کشور نامیبیا در خصوص آخرین اقدامات سازمان بازرسی درباره حقوقهای نامتعارف اظهارکرد:
چهارمین گزارش سازمان بازرسی در هفته جاری برای روسای قوا ارسال شده است؛ البته در خصوص راستی آزمایی حقوقهای اعلام شده از سوی مدیران، همچنان در حال کار هستیم.
وی با بیان اینکه سازمان بازرسی پیش از این هم بر مساله حقوقها نظارت داشته است، افزود:
در حال حاضر به دلیل حساسیت جامعه و اینکه افکار عمومی منتظر نتیجه این اخبار هستند، تمام فیشها را بازرسی خواهیم کرد اما این مساله زمان‌بر است. البته این اطمینان را به مردم کشورمان می‌دهیم که هر جا خلاف قانون و اجحاف شود، اقدام می‌کنیم.

سراج با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی تمامی موارد حقوقهای نامتعارف را کشف کرده است، افزود: به لحاظ قانونی در اعلام نتیجه بررسیها منع قانونی داریم اما می‌توان اعلام کنم که متاسفانه مواردی از حقوقها نامتعارف بوده است.
سراج با ابراز تاسف از انتصاب مجدد مدیرانی که پیش از این حقوق نامتعارف می‌گرفته‌اند اضافه کرد: متاسفانه اخیرا هم دو رییس بانک منصوب کردند که حقوقهای نامتعارف داشته‌اند یکی از آنها در سال 94، 40میلیون و 600هزار دریافت کرده و یکی از آنها نیز 34میلیون و600هزار تومان حقوق دریافت کرده است با وجود اینکه اعلام کرده‌ایم متاسفانه مجددا منصوب شده‌اند.
رییس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با صندوق توسعه ملی نیز گفت: به عنوان رییس سازمان بازرسی تا گزارشهای 6 ماهه‌ای از وضعیت صندوق اعلام کنم که تا کنون 6 گزارش 6 ماهه به روسای قوا، کمیسیونهای مجلس و سازمان‌ حسابرسی ارائه شده است.
رییس سازمان حسابرسی 6 گزارش ارسالی را حسابرسی کرده و هیچ موقع اعلام نکرده است که خلاف قانونی در رابطه با پرداختهای حقوقی اتفاق افتاده؛ البته و وظیفه آنها بوده است که اعلام کنند. من از رییس سازمان حسابرسی سوال کردم و ایشان اعلام کرد که خلاف قانونی اتفاق نیفتاده است زیرا با توجه به ماده 45 آیین نامه مصوب دولت در سال 90 و 91 که در روزنامه رسمی چاپ و اجرایی شده، این موارد قانونی بوده است.
سراج با تاکید بر اینکه «تا این لحظه مورد کیفری در خصوص حقوقها نداشته‌ایم»، تصریح کرد: من وظیفه خودم را انجام دادم و گزارشها را ارسال کردم، من نمی‌توانم کسی را اخراج یا محاکمه کنم اما هر کسی ادعا می‌کند گزارشی نداده‌ایم بگوید.
وی افزود:
تا زمانی که من به سازمان بازرسی بیایم 96 درصد گزارشهایی که به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده بود منجر به تبرئه شد اما از زمانی که من به این سازمان آمدم 68 درصد گزارشها منجر به توبیخ شده است. رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص پرونده آلودگی هوا، گفت: ما گزارش اولیه را به رؤسای قوا ارسال کرده‌ایم و در کامل بودن گزارش تردید نکنید؛ 11 ارگان نهاد و وزارتخانه در این زمینه مسوولیت داشته‌اند که باید توضیح دهند و اگر کوتاهی کرده باشند که کرده‌اند باید با آنها برخورد می‌شود.
وی در خصوص بازگشت خاوری، گفت: ‌یکی از دلایل مهم ما برای ارتباط با کشورهای آمریکایی ارتباط وسیع قضایی آنها است و اینکه حرف‌شان خریدار دارد. ما در این ارتباطها مذاکره می‌کنیم تا نه تنها خاوری، بلکه هر کسی که به کشور خیانت کرده باشد را بازگردانیم.
تبدیل ایران در آینده نزدیک به یکی از پاک‌ترین کشورهای دنیا
همچنین سراج در دیدار با جان رابرت والترز رییس مؤسسه آمبودزمان بین‌المللی (IOI) و رییس آمبودزمان کشور نامیبیا در سخنانی گفت: در رابطه با امور بین‌الملل طی دو الی سه سال گذشته سازمان بازرسی بسیار فعال ظاهرشده است. سازمان بازرسی در دو روز گذشته ششمین تفاهم‌نامه همکاری را با آمبودزمان ارمنستان به امضاء رساند. ایران طی دو سال گذشته شش تفاهم‌نامه همکاری با آمبودزمان کشورهای مختلف به امضاء رساند. کشورهای چین، دانمارک، عراق، ترکیه و پاکستان و آخرین تفاهم‌نامه با کشور ارمنستان به امضاء رسیده است.
تعداد کشورهایی هم هستند که امضاء تفاهم‌نامه همکاری با آنها در دست اقدام است که به‌محض آماده شدن، منعقد می‌شود، مانند مالزی، ژاپن. رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: قطعاً به لحاظ اوضاع کشور و حمایت صددرصدی ملت ایران از حاکمیت، آمریکا نیز به‌زودی مجبور به عقب‌نشینی خواهد شد و شاهد رونق تبادلات اقتصادی بدون هیچ‌گونه محدودیتی در ایران خواهیم بود. متأسفانه مواردی که بیان کرده‌ام باعث بالا رفتن رتبه فساد کشور ایران شده است.
اما به لحاظ اعتقاداتی که مردم کشور من دارند، امیدوارم بعد از رفع تحریمها بیشتر رعایت کرده تا به‌زودی به جایگاه حقیقی خود رسیده و جزو چند کشور نخست دنیا به لحاظ سلامت اداری دست پیدا کنیم.
سراج تصریح‌کرد:
قطعاً اگر این موانعی که اشاره‌کرده‌ام، از پیش روی کشور ما برداشته شود، در آینده نزدیک ایران به یکی از پاک‌ترین کشورهای دنیا تبدیل خواهد شد.

منبع: روزنامه حمایت

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *