آزادسازی کامل «ضاحیه‌الاسد» و «منیان» در غرب «حلب» و فرار گسترده تروریستهای تکفیری

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۳ آبان ۱۳۹۵


آزادسازی کامل «ضاحیه‌الاسد» و «منیان» در غرب «حلب» و فرار گسترده تروریستهای تکفیری

آزادسازی کامل «ضاحیهالاسد» و «منیان» در غرب «حلب» و فرار گسترده تروریستهای تکفیری

منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان در آزادسازی کامل منطقه «ضاحیهالاسد» و روستای «منیان» از اشغال تروریستهای تکفیری پس از درگیریهای بسیار شدید با آنها خبر دادند.

702773614

از سوریه، نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیروهای هم‌پیمان توانستند «ضاحیه‌الاسد» و روستای «منیان» در غرب حلب را پس از درگیریهای بسیار شدیدی که به مدت چندین ساعت تا نیمه‌شب گذشته ادامه داشت، از لوث تکفیریها پاک‌سازی کنند.

به گفته منابع نظامی، آزادسازی کامل روستای منیان (برخی به آن شهرک هم می‌گویند) پس از فروپاشی سازمان دفاعی تروریستها و فرار آنها به سمت حومه غربی حلب صورت گرفت تا پس‌ازآن پاک‌سازی منیان و کارگاه الکرتون کنار آن به‌صورت کامل اعلام شود.

به گفته این منابع بیش از 30 تروریست در جریان آزادسازی این روستا کشته و دهها نفر زخمی شدند که بیشتر آنها از گروه تروریستی نورالدین الزنکی بودند.

با آزادسازی منیان، خطوط تهاجمی نیروهای ارتش تقویت و پیشروی آنها به سمت ضاحیه‌الاسد را تسهیل کرد که نیروهای ارتش از روز پنجشنبه بیستم آبان عملیات آزادسازی آن را آغاز کرده بودند تا پس‌ازآن از مثلث جنوبی ضاحیه‌الاسد و مدرسه‌های حماه الدیار و الامل در مرکز الضاحیه پیشروی کردند و درنهایت آزادسازی کامل آن را در نیمه‌شب گذشته پس از پایان یافتن عملیات جست‌وجوی اولیه اعلام کنند.

منابع سوری از حملات شدید توپخانه‌ای و موشکی ارتش به تروریستها و هدف قرار گرفتن ستونهای خودروهای تروریستها که از خان العسل و الراشدین در غرب حلب آمده بودند، از سوی جنگنده‌های ارتش خبر دادند. گروههای تروریستی وابسته به جبهه النصره و جیش الفتح پس‌ازاین شکست به روستاها و مناطق المنصوره، الراشدین، البحوث العلمیه و خان العسل در غرب حلب گریختند.

نبردهای آزادسازی منیان و ضاحیه‌الاسد به هلاکت دهها تروریست ازجمله ابو علاء حرمین سرکرده میدانی گروه موسوم به جیش المجاهدین منجر شد.

این در حالی است که درگیریهای شدیدی میان ارتش سوریه و تروریستهای باند جیش الفتح در نزدیکی منطقه الراشدین در غرب حلب از نیمه‌شب گذشته تاکنون ادامه داشته است.

نیروهای ارتش سوریه پیش‌تر توانسته بودند مجتمع مسکونی 1070 و تپه‌های اطراف آن تا مدرسه الحکمه و تپه‌های اطراف آن را از لوث تروریستهای تکفیری پاک‌سازی کنند.

منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *