ضرورت آسیب شناسی عملکرد رفتاری و اخلاقی قضات

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲ آبان ۱۳۹۵


ضرورت آسیب شناسی عملکرد رفتاری و اخلاقی قضات

معاون دادستان انتظامی قضات در جمع نمایندگان دادسرای انتظامی:

ضرورت آسیب شناسی عملکرد رفتاری و اخلاقی قضات

معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات در نشست نمایندگان دادسرای انتظامی قضات بر اهتمام همه مسؤولان نظارتی بر تحقق و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه در خصوص سالمسازی دستگاه قضایی و تقویت نظارتهای درونی قوه قضاییه تأکید کرد.

%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d8%b3%db%8c%d8%a8-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82

 به نقل از قوه قضاییه، علی رنجبر با اشاره به اهمیت نظارت بر قضات، مسؤولیت نظارت بر قضات را به لحاظ جایگاه آنان حساس خواند و افزود: ازآنجاکه قضات در شرع مقدس اسلام و عرف از جایگاه خاص و شأن بالایی برخوردارند مسؤولیت نظارت براین قشر نیز دارای حساسیت زیادی است. وی در ادامه بابیان شرایط و اهمیت نظارت و ارزشیابی و نحوه بازرسی، بر حفظ کرامت انسانی و حرمت شئون قضات و جلوگیری از لطمه به شجاعت و استقلال قضات تاکید کرد و خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای ضروری و اجتناب‌ناپذیر برای دستگاه قضایی وجود یک سیستم کامل و دقیق نظارت و ارزشیابی است.

معاون دادستان انتظامی قضات همچنین یکی دیگر از اهداف نظارت و ارزشیابی را سنجش دقیق و واقعی عملکرد قضات با معیارهای شرعی و قانونی بیان کرد و با اشاره به‌ضرورت آسیب‌شناسی عملکرد رفتاری و اخلاقی قضات هدف اصلی این موضوع را ارتقاء تشکیلات قضایی و سطح سلامت نظام تشکیلاتی در راستای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و سیاستهای دستگاه قضایی خواند.

وی با تاکید بر مقابله و برخورد قاطعانه با هرگونه فساد خاطرنشان کرد: وظیفه ما بررسی دقیق گزارشهای واصله است و دراین زمینه ضمن رعایت دقت، سرعت و صحت در بررسی گزارشها، به جایگاه و حیثیت همکاران قضایی توجه ویژه داریم. معاون دادستان انتظامی قضات در ادامه در جمع نمایندگان دادسرای انتظامی استانهای فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر ضمن تشریح آخرین رویکردها و شیوه‌های نظارتی و بازرسی و تبیین شاخصها و ملاکهای ارزیابی و اهمیت واحدهای نظارت و ارزشیابی استانها بیان داشت: همه این اقدامات در راستای حفظ حقوق عامه و اجرای بهتر عدالت و در جهت ارتقاء سطح سلامت تشکیلات قضایی است. رنجبر در پایان از تدوین شیوه‌نامه جدید نظارتی عملکرد قضایی قضات توسط دادسرای انتظامی خبر داد و افزود: دراین شیوه‌نامه، کارنامه سوابق مدیریتی و عملکردی برای هر قاضی تشکیل و ثبت و ضبط می‌گردد که این سوابق در ارتقاء قضات مؤثر خواهند بود.

منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *