حمله سایبری به وزارت کشور روسیه

دسته: آخرین مطالب , غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶


حمله سایبری به وزارت کشور روسیه

حمله سایبری به وزارت کشور روسیه اتاق خبر 24: سخنگوی وزارت کشور روسیه، حمله سایبری به رایانه‌های شخصی وابسته به این وازرتخانه که با سیستم ویندوز کار می کنند، رصد شده است.

ولک در ادامه افزود: محل مورد حمله ویروس شناسایی شد و اقدامات فنی برای از بین بردن آن و به روز رسانی آنتی‌ویروسها درحال انجام است.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از سخنگوی وزارت کشور روسیه گفت: حدود یک هزار دستگاه رایانه یعنی معادل یک درصد از مجموع دستگاههای این وزارتخانه تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفتند.

اینترفاکس بدون اشاره به منبع خود، تأکید کرد که این حملات موجب افشای اطلاعاتی نشده است.

اعلام وزارت کشور روسیه پس از آن صورت گرفت که مسؤولان رسمی شماری از کشورهای جهان، تصریح کردند که دستگاههای یارانه‌های آنها، هدف حمله سایبری قرار گرفته است. در همین حال، منابع انگلیسی روز جمعه گزارش دادند که به دنبال یک حمله سایبری سنگین علیه سامانه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس )، فعالیتهای این سازمان از جمله بیمارستانهای وابسته به آن، دچار بهم‌ریختگی و مشکل شدید شده است. وزارت انرژی اسپانیا نیز در این خصوص اعلام کرد که شرکت بزرگ مخابراتی تلفنیکا و چند شرکت اسپانیایی روز جمعه هدف حملات سایبری قرار گرفتند. منبع: اتاق خبر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *