اصلاح قانون شوراهای آموزش وپرورش/ اهم فعالیتهای شوراها

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۵


اصلاح قانون شوراهای آموزش وپرورش/ اهم فعالیتهای شوراها

مدیر شوراهای آموزش وپرورش عنوان کرد:
اصلاح قانون شوراهای آموزش وپرورش/ اهم فعالیتهای شوراها

 

926597598

مدیر شوراهای آموزش وپرورش گفت: قانون شوراها با همکاری آموزشوپرورش و مرکز پژوهشهای مجلس، طی قراردادی اصلاح می شود.

نورعلی عباسپور در جمع خبرنگاران گفت: فلسفه قانون شوراها، بحث مشارکت مردم و سازمانها در آموزشوپرورش است که سابقه طولانی دارد.
وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی نیز قانونی پیشبینیشده بود که شهرداریها بخشی از درآمد خود را برای فضاهای آموزشی استفاده میکردند، بعد از انقلاب در سال 1372، قانون جامعی به نام شوراهای آموزشوپرورش تصویب شد که این قانون دو کارکرد اصلی شامل «مشارکت» و «تفویض اختیار و تمرکززدایی» دارد.
مدیر شوراهای وزارت آموزشوپرورش اضافه کرد: بر اساس این قانون، هر منطقه و شهرستان متناسب با مقتضیات فرهنگی و اجتماعی خود برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تصمیم میگیرد و بر اساس پتانسیل و توانمندیهای هر منطقه برای تقویت مدارس و آموزشوپرورش استفاده میشود.
وی با اشاره به گستردگی وزارت آموزشوپرورش گفت: آموزشوپرورش بهتنهایی نمیتواند از عهده مسایل این وزارتخانه برآید و قانون شوراها، این خلأ را پرکرده است و در واقع بر آموزشوپرورش یک بازوی قدرتمند بوده است.
مدیر شوراهای وزارت آموزشوپرورش با تأکید بر اینکه بدون شوراها، ادامه فعالیت آموزشوپرورش بهکندی پیش میرود، ادامه داد: در حال حاضر بحث مشارکت، تمرکززدایی و نظارت مردم بر آموزشوپرورش از طریق قانون شوراهای آموزشوپرورش انجام میپذیرد.
عباسپور اضافه کرد: با بخش آموزشوپرورش مرکز پژوهشهای مجلس یک قرارداد اولیه را تنظیم کردیم تا یک کار میدانی و مصاحبه با صاحبنظران و دستاندرکاران شوراهای آموزشوپرورش انجام شود و در حقیقتپژوهشی صورت گیرد تا اصلاحات لازم در قانون شوراهای آموزشوپرورش انجام شود.
وی به مشکلات در اجرای قانون شوراهای آموزشوپرورش اشاره کرد و گفت: متوجه شدیم برخی از اعضای شوراهای آموزشوپرورش، اطلاعات لازم را نسبت به قانون نداشتند و ما دورههای آموزشی را برای دبیران شوراها را برگزار کردیم.
مدیر شوراهای آموزشوپرورش بابیان اینکه رئیس شورای آموزشوپرورش، استانداران و فرمانداران هستند که از حوزه وزارت کشور است، اظهار داشت: بر این اساس، یک شورای راهبردی مشترکی با وزارت کشور داریم که ارتباط بسیار خوبی است و همچنین نظارت وزارت کشور در این بخش بسیار پررنگ است.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *