سیاستهای زیست‌محیطی برنامه ششم توسعه برای اصلاحات بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۰ دی ۱۳۹۵


سیاستهای زیست‌محیطی برنامه ششم توسعه برای اصلاحات بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

سیاستهای زیستمحیطی برنامه ششم توسعه برای اصلاحات بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

456865303

نمایندگان مردم در خانه ملت، با اشاره به وجود برخی ابهامات در بندهای ماده ۴۸ لایحه برنامه ششم توسعه درباره سیاستهای زیستمحیطی، این ماده را برای اصلاحات بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز (چهارشنبه 8 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده 48 لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با ارجاع این ماده به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه موافقت کردند.

در نشست امروز مجلس و در جریان بررسی ماده 48 این لایحه ایراداتی در رابطه با مغایرت بند (ق) با قانون اساسی مطرح شد که در نهایت این بند برای بررسی و اصلاح بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

محمد دهقان در نشست امروز در اخطار قانون اساسی با اشاره به ایرادات بند (ق) ماده 48 گفت: این بند مغایر با قانون است زیرا پس از صدور حکم قضایی، رفع تداخل و اقدامات دیگر در این رابطه جایز نیست و حکم باید اجرایی شود بنابراین باید برای اصلاح و ابهام به کمیسیون ارجاع شود.

هم‌چنین در پایان بررسی اصل ماده 48 لایحه برنامه ششم توسعه کشور نمایندگان مجلس به علت باقی ماندن برخی ابهامات در بند (ق) این ماده در گام نخست با اصل این ماده و سپس حذف آن مخالفت کردند که در نهایت بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس این ماده برای بررسی و اصلاح بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در بند (ق) این ماده آمده است: رفع تداخل موضوع ماده (54) قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1/2/1394 سالانه حداقل ده درصد (10%) در کلیه موارد، ازجمله اراضی که در خصوص آنها حکم قضایی صادرشده است. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *