۸۶ درصد خدمات ثبتی در سال ۹۴ الکترونیکی صادر شد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵


۸۶ درصد خدمات ثبتی در سال ۹۴ الکترونیکی صادر شد

دنیای حقوق:احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازدید رئیس قوه قضائیه از اداره ثبت شرق تهران با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، گفت: 86 درصد خدمات در سال ۹۴ از طریق سیستم‌های الکترونیک صادر شده است.
تویسرکانی ادامه داد: در این واحد ثبتی مشکلاتمان بیشتر بود و از این بابت از رئیس قوه قضائیه عذرخواهی می کنم، متأسفانه ما گرفتار آسیب‌های فراوانی بودیم ودر این فرصت کم در مقام برشمردن آنها نیستم.
رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور گفت: سازمان ثبت سازمانی است که همه مردم با آن مرتبط هستند و با وجود اینکه ما گرفتار آسیب‌های فروانی بودیم خوشبختانه با راهنمایی‌های ریاست قوه قضائیه و حمایت‌های وی، علیرغم محدویت منابع، امکانات و نیروی انسانی توانسته‌ایم در جهت اصلاح و ارتقا حرکت کنیم و حمایت‌های رئیس قوه قضائیه و نگاه کارشناسانه‌ای که درحوزهٔ استفاده از فناوری‌های نوین داشتند، همیشه کمک کار ما بوده است.
وی افزود: توانسته‌ایم با وجود صدها میلیون سابقه و صدها هزار پرونده که در گذر زمان درحال پوسیدگی بود با حمایت‌های رئیس قوه قضائیه به سمت ارتقا حرکت کنیم، ما در حوزه‌های اداری و حوزه‌های دیگر نیازمند افزایش بهره وری هستیم، این در حالی است که سازمان ثبت با همان منابع محدود و کم بحمدالله توانسته رضایت نسبی برای مردم ایجاد کند.
تویسرکانی گفت: امروز قوه قضائیه مفتخر است که با مدیریت توانمند رئیس قوه قضائیه در حوزه‌هایی که مرتبط با مراجع بین المللی است، پیشی گرفته و در بین دستگاه‌های اجرایی ذیربط که در حوزهٔ بهبود فضای کسب و کار است سازمان ثبت اسناد پیشتاز است و در ارزیابی‌های بانک جهانی سی تا چهل رتبه از بعضی از دستگاه ها جلوتر است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه راه ارتکاب جرائم اسناد و جعل هویت بسته شده است، گفت: در گذشته ممکن بود به راحتی یک دفتر اسناد مخدوش شود که در حال حاضر این موارد اسکن شده است .
وی گفت: قریب 300 میلیون سابقه در ثبت سند در دفترخانه‌ها، 90 سال سابقه در ثبت شرکت‌ها و یکصد سال سابقه در حوزه ثبت املاک داریم . امروز با حمایت‌های رئیس قوه قضاییه کل پرونده‌های ثبتی و بایگانی های سازمان ثبت تصویربرداری می‌شود که بخش اعظمی از این کار صورت گرفته است.
** حوزه ثبت سند از لحاظ امنیتی حائز اهمیت است
وی با بیان اینکه حوزه ثبت سند، صدور اسناد مالکیت و ثبت مالکیت ها از لحاظ امنیتی بسیار حائز اهمیت است، افزود: در سال 94، سیزده میلیون سند مالکیت جدید صادر شد که یک سند معارض در بین آنها وجود ندارد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: امروز با ثبت الکترونیک، مشکل جعل اسناد رفع و راه ارتکاب جرائم بسته شده است.
با سیاست های تأیید شده قوه قضاییه توانسته ایم در کاهش مراجعات مردم گام بزرگی برداریم و مجموع خدمات خود را در سال 94 با آمار 86 درصد خدمت ثبتی از طریق سیستم های الکترونیک انجام دهیم.
تویسرکانی گفت: در سیستم الکترونیک اگر سندی جعل شده باشد، امکان مراجعه ندارد و در اولین مراجعه جعل آن مشخص می شود.
تویسرکانی با بیان اینکه بایگانی پرونده های ثبتی در این سازمان پاشنه آشیل نظام بود، افزود: با تصویربرداری از این پرونده ها این مشکل را رفع کرده ایم و توانستیم گردش بخشی از پرونده ها را بصورت فیزیکی در مدت کوتاه از بین ببریم و به شکل الکترونیک انجام دهیم.
تویسرکانی در پایان گفت: انشاء الله بتوانیم گردش پرونده‌های فیزیکی را به کلی حذف کنیم و تمامی آن را به شکل الکترونیک انجام دهیم.  منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *