گزارش ضابطان اساس تشکیل پرونده‌های قضایی است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵


گزارش ضابطان اساس تشکیل پرونده‌های قضایی است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت گزارش ضابطان در رسیدگیها گفت: گزارش ضابطان اساس تشکیل پرونده قضایی است و قضات با توجه به این گزارشها، تصمیمات قضایی لازم را اتخاذ می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، جلسه هماهنگی و تعامل بین قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان شرقی با روسای دوایر حقوقی و قوانین یگانهای ارتش مستقر در استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی فرجی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اهمیت گزارش ضابطین در رسیدگیها گفت: گزارش ضابطین اساس تشکیل پرونده قضایی است و قضات با توجه به این گزارشها، تصمیمات قضایی لازم را اتخاذ می‌کنند.
در ادامه حسین غفران نیا دادستان نظامی استان با اشاره به ماده 608 قانون آیین دادرسی کیفری بر لزوم گزارش جرائم ارتکابی در یگانها تأکید کرد و افزود: در ماده 611 این قانون نیز تکالیف یگانها در خصوص گزارش فرار از خدمت مطرح‌شده و در ماده 35 به لزوم اجرای دستورات قضایی در وقت تعیین‌شده توسط قاضی اشاره شده است. در ادامه قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی به بیان دیدگاههای خود پرداختند.
لزوم توجه به رفع نیازمندیهای قضایی در پروندههای ارسالی جهت جلوگیری از اطاله دادرسی، ارجاع پروندههای فرار از خدمت مراجعتی در وقت اداری، لزوم رعایت اصول مکاتبات اداری و ارسال گزارشهای مستدل و مستند توسط ضابطین ازجمله نکات مطرح‌شده توسط قضات در این جلسه بود.


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *