کاهش پروندههای مانده در دادگستری استان البرز تا پایان سال 59

دسته: گزارش حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵


کاهش پروندههای مانده در دادگستری استان البرز تا پایان سال 59

رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: افزایش ورودی پروندهها و کمبودها در دادگستری استان البرز نباید ناامیدمان کند و باید برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم تلاش ‌کنیم که امیدواریم با برنامه تدوین‌شده و با تلاش همکاران بتوانیم تا پایان سال، مانده‌های شعب را به حد معقول و منطقی برسانیم.
دنیای حقوق: احمد فاضلیان در جلسه شورای معاونین استان با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی جامع می‌تواند راهبردها و نقشه راه یک مجموعه را مشخص کند، اظهار داشت: در سال 94 ایراداتی به برنامه تدوین‌شده وجود داشت که معاونت برنامه‌ریزی موظف شد برای سال 95 برنامه جدید و اصولی با مشارکت معاونین و مدیران و قضات مجرب تدوین کند.
وی بیان کرد: در پایان سال 94 توانستیم با تلاش همکاران از برنامه پیش‌بینی‌شده پیشی بگیریم و با امیدواری به سال جدید قدم بگذاریم و برای محقق کردن برنامه سال 95 تلاش کنیم.
فاضلیان با تأکید بر اینکه روزمرگی می‌تواند یک آفت بزرگ برای مدیریت باشد گفت: نداشتن خلاقیت و نوآوری در مدیریت که دچار روزمرگی است به‌کل سیستم آسیب وارد می‌کند ولی با نوآوری، تحرک و پویایی در هر مجموعه‌ای حاکم می‌شود.
وی با تشریح جزئیات برنامه سال 95 توضیح داد: امسال هدف اصلی خود را بهبود شاخصهای کیفی و کمی در بخش قضایی معرفی کرده‌ایم و اهداف راهبردی و عینی جامع و مبسوطی نیز در این زمینه در برنامه اجرایی در نظر گرفته‌ایم.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز عمده‌ترین مشکلات استان در حوزه قضایی را باوجود تلاش شبانه‌‌روزی و قابل‌تقدیر همکارانش، پرونده‌های کهنه و میزان پرونده‌های مانده عنوان کرد و گفت: به دلیل حجم سنگین پرونده‌های وارده که در برخی موارد رتبه یک کشوری را به دادگستری استان اختصاص داده است و همچنین پیچیدگی دعاوی مطروحه که برگرفته از شرایط خاص حاکم بر استان است با وضعیت مطلوب و مورد انتظار جامعه فاصله‌داریم.
وی ادامه داد: افزایش ورودی پرونده‌ها و کمبودها نباید ناامیدمان کند و باید برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم تلاش ‌کنیم که امیدواریم با برنامه تدوین‌شده و با تلاش همکاران بتوانیم تا پایان سال، مانده‌های شعب را به حد منطقی و منطقی برسانیم.
وی تصریح کرد: باید در سال جدید با شتاب به فعالیتها و عزم و همت جهادی که ناشی از برنامه‌ریزی برای استفاده از امکانات محدود برای بهره‌وری بیشتر است فاصله‌ها را کم کنیم و دستگاه قضایی استان را در همه شاخصها با سطح توقعات و انتظارات جامعه هماهنگ و نزدیک کنیم.
فاضلیان افزایش احساس رضایت‌مندی در کارکنان دادگستری را یکی از اولویتهای خود برشمرد و گفت: نیروهای مستعدی در دستگاه قضایی استان فعالیت می‌کنند که سرمایه دستگاه قضایی به شمار می‌روند، برای حفظ انگیزه در قضات و کارکنان دادگستری استان ترفیع و ارتقا شغلی را در اولویت قراردادیم که درنتیجه این سیاست، بیش از 90 درصد کادر قضایی استان ارتقا رتبه یافته‌اند که این اتفاق در افزایش انگیزه و میزان بهره‌وری همکاران قضایی تأثیر مثبت و سازنده‌ای خواهد داشت.  وی ادامه داد: در کنار حوزه قضایی، تلاش در حوزه زیرساختی را نیز ادامه خواهیم داد و با تداوم تلاشهای سال گذشته، همت خود را برای برطرف کردن کمبودها صرف خواهیم کرد در استانی فعالیت می‌کنیم که محرومیتهای زیادی دارد که برای برطرف کردن آن‌ها نباید  فرصت سوزی کنیم.منبع: روابط عمومی دادگستری استان البرز


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *