چگونه از خودروسازان شکایت کنیم

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
شنبه - ۷ اسفند ۱۳۹۵


چگونه از خودروسازان شکایت کنیم

چگونه از خودروسازان شکایت کنیم

 

 

 

519754735

مصرفکنندگان در صورت هرگونه نارضایتی از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو به سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها مراجعه و شکایت کنند.

مصرف‌کنندگان از بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند. کارشناسان نیز معتقدند قیمت خودروهای وارداتی بالا بوده و باید کاهش یابد. تأخیر در تحویل خودروی فروخته‌شده نیز از جمله تخلفات رایج شرکتهای واردکننده خودرو است. در این میان بسیاری از شهروندان اگرچه از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی شکایت از شرکتهای عرضه‌کننده خودرو آگاهی ندارند.

این در حالی است که بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که اخیراً ابلاغ و اجرایی شده است، مصرف‌کنندگان در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌توانند به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها مراجعه کنند. طبق این قانون،‌ شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد. در این میان اگر مصرف‌کننده از نتیجه رسیدگی در سازمانهای صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌تواند به هیأت حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و مجدداً شکایت کند.

هیأت حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف 20 روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رأی خود را صادر کند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *