پرسش و پاسخ

دسته: حقوق همگانی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۵


پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ

پرسش: اگر در یک ساختمان سرقتی اتفاق بیفته آیا پلیس آگاهی میتونه ساکنین اون ساختمان رو بازجویی و مورد ضرب و شتم و فحاشی و بی‌احترامی قرار بده برای پیدا کردن مجرم؟ با توجه به اینکه اون شخص هیچ سابقه‌ای نداشته و هیچ مدرک مشخصی هم برعلیه اون وجود نداره؟ و آیا اون شخصی که مورد ضرب و شتم و بی‌احترامی قرار گرفته میتونه از مجرای قانونی وارد بشه و احقاق حق بکنه؟
پاسخ: مواد 28 به بعد قانون آیین دادرسی کیفری، وظایف ضابطین دادگستری را مشخص کرده و آنان باید تحت نظر مقام قضایی تحقیقات جهت کشف جرم انجام بدهند و حق ضرب و شتم و فحاشی به هیچ‌کس را ندارد و می‌توان علیه آنان به دادسرای عمومی و انقلاب شکایت مطرح نمود.
پرسش: با سلام و احترام چندی پیش در پی حکمی از سوی شورای حل اختلاف محکوم به پرداخت سه میلیون تومان به شاکی شدم چون از پرداخت آن عاجز بودم تقاضای اعسار دادم و پذیرفته شد و بدین‌صورت که یک‌میلیون و پانصد را نقد و بقیه را با اقساط ماهی 200 هزارتومان پرداخت نمایم چون نحوه اقساط و نقدی بازهم برایم بسیار سنگین بود به رأی صادره اعتراض زدم ولی اعتراض پذیرفته نشد و رأی قطعی صادر گردیده است. حال آیا با این احوال باز هم راهی برای کم نمودن اقساط وجود دارد؟
پاسخ: رأی دادگاه تجدیدنظر همان‌گونه که اشاره‌کرده‌اید و صادرشده ، قطعی و لازم‌الاجرا است و باید اجرا نمایید. پس از گذشت مدتی و پرداخت اقساطی چنانچه شرایط جدیدی حادث شود که معلوم شود توان پرداخت اقساط را ندارید می‌توانید دادخواست دیگری به خواسته تعیین اقساط به مبلغ کمتر تقدیم کنید.
منبع: مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *