پایان‌نامه برای دانشگاههای سطح یک کشور الزامی است

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵


پایان‌نامه برای دانشگاههای سطح یک کشور الزامی است

پایاننامه برای دانشگاههای سطح یک کشور الزامی است

 

141481400

محمدمهدی طهرانچی گفت: یکی از اشکالات اینگونه مباحث از جمله بودن یا نبودن پایاننامهها این است که اغلب مواقع قواعد کلی ایجاد میکنیم.

وی گفت: دانشگاههای کشور سطوح مختلفی از منظر علمی دارند و بر همین اساس باید ابتدا تکلیف زیر نظامهای آموزشی از سطوح متفاوت را مشخص و روشن کنیم. رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: وقتی‌که صحبت از دانشگاه می‌شود، تمامی واحدهای علمی را دانشگاه خطاب می‌کنیم این در حالی است که در بین آنها دانشگاههای سطح یک تا پنج وجود دارد. وی ادامه داد: این دانشگاهها به‌طور حتم در رفتارها، کارکردها و مأموریتهایشان دارای تفاوتهایی هستند و نمی‌توانیم یک قواعد کلی برای همه این مراکزی که ماهیت متفاوت دارند، داشته باشیم.

طهرانچی یادآور شد: بحث پایان‌نامه مقطع کارشناسی در دانشگاههای صنعتی بزرگ و معتبر کشور دارای یک ماهیتی بوده و با توجه به مأموریتی خاص تعریف‌شده و متفاوت با سایر مراکزهای علمی همچون دانشگاههای غیرانتفاعی است.

 وی تصریح کرد: معتقدم باید ابتدا به درک و شناخت دقیق این تفاوتها دست‌یابیم و سپس تصمیماتی متناسب با این شرایط بگیریم. رئیس دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: متأسفانه با زیرنظامهای مختلف با سطوح متفاوتی دانشجویی برخوردی یکسان صورت می‌گیرد. وی گفت: معتقدم اگر مأموریتهای صنعتی بزرگ سطح یک کشور را ارتباط بین تحصیل و اشتغال و خلق فناوری و نوآوری بدانیم در این صورت پایان‌نامه برای آنان لازم و الزامی است. طهرانچی افزود: اما پایان‌نامه برای دانشگاههای سطوح پایین‌تر و یا مراکز علمی ضعیف‌تر که مأموریتش ترویج علم است، لازم نیست.

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور پیش‌تر به خبرنگار ایرنا گفته بود، در خصوص وضعیت پایان‌نامه‌ها در کشور برخی مقررات باید تغییر کند به‌ویژه در مقطع تحصیلی کارشناسی ضرورتی به تهیه پایان‌نامه وجود ندارد. به گفته مخبر دزفولی، گزارشهای زیادی در مورد سرقت و تقلب علمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد و با توجه به این تخلفات، اعضای شورا بر این باورند که ضرورتی ندارد که دانشجوی مقطع کارشناسی پایان‌نامه ارائه دهد. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *